תקשורת ומדיה

מאחרוני המפא"יניקים: הלך לעולמו שר החינוך לשעבר אהרון ידלין

שר החינוך לשעבר אהרון ידלין, מוותיקי תנועת העבודה וחבר קיבוץ חצרים, הלך לעולמו בגיל 96. "איש עקרונות ומעשה"; "מופת של שליח ציבור אמיתי"
מערכת ice | 
אהרון ידלין (צילום יד לוי אשכול)
חבר הכנסת ושר החינוך לשעבר אהרון ידלין, הלך לעולמו הבוקר (שישי) בגיל 96 בבית מגוריו בקיבוץ חצרים.
ידלין, זוכה פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, כיהן לראשונה בכנסת בשנת 1960, בסיעת מפא"י, וסה"כ היה כ-15 שנים חבר כנסת. מתוך השנים הללו, כיהן שלוש שנים כשר החינוך והתרבות בממשלת רבין הראשונה. 
אחד משלושת בניו הוא אלוף במיל' עמוס ידלין, שהיה ראש אמ"ן בצה"ל, וכיהן כראש המכון למחקרי ביטחון לאומי. ידלין הבן ספד לאביו, "אבא שלנו האהוב, אהרן ידלין, הלך לעולמו. מנהיג בכח אישיותו וערכיו, מחלוצי ההתיישבות בנגב, ממובילי תנועת העבודה, דבק בשוויון, בציונות ובערך האדם. מחנך ומורה, איש חכם וצנוע שפיו וליבו שווים. בן 96, צלול וחד, נפרד מאיתנו בשנתו."
 
נשיא המדינה ספד לו וכתב, "כואב את הפרידה על אהרן ידלין ז"ל. יותר מכל דבר, היה אהרן ידלין מר חינוך. בחייו זכה בפרסים רבים - ובהם פרס ישראל, אך יותר מכל זכינו אנחנו בו ובתרומתו".
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כתב, "שר חינוך שהפך לאגדה. איש עקרונות ומעשה, תמיד חד כתער וסקרן כנער. לא איבד מאומה מהלהט של חזון ומעש לצד דאגת אמת לעתידה של ישראל. יהי זכרו ברוך".
 
שר המשפטים גדעון סער ספד גם הוא, "הצטערתי לשמוע על פטירתו של שר החינוך לשעבר אהרון ידלין. זכיתי להעניק לו את פרס ישראל למפעל חיים וגם לקיים איתו שיחות מעמיקות על החינוך בישראל. ידלין היה מופת של שליח ציבור אמיתי, ערכי, ציוני, אוהב אדם ובעל תפיסה חברתית מובהקת שהשפיעה על החלטותיו בתפקיד שר החינוך. יהי זכרו ברוך."
הלווייתו תתקיים בקיבוצו חצרים ביום ראשון בשעה 17:30.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה