תקשורת ומדיה

"כאן חדשות" עולים למתקפה: "לא נתקפל ולא נמצמץ"

מנהל חטיבת כאן חדשות ברוך שי, הביע את עמדתו בנושא סגירת התאגיד ועלה למתקפה: "אנחנו שליחי הציבור ואנחנו ממשיכים הלאה בכל הכוח בשליחות הציבורית שלנו, לספק חדשות אמינות, איכותיות, חדשניות, מאוזנות שבהן רק העובדות מדברות, לכל בית בישראל. לא נתקפל ולא נמצמץ"
מערכת ice |  3
ברוך שי (צילום מיכל צוקר בכור)
בשבועות האחרונים מאז שלמה קרעי, שר התקשורת החדש של ישראל נכנס לתפקיד, הוא מאיים לסגור את תאגיד השידור של ישראל. מאז, אמנים רבים בישראל וכלי תקשורת רבים החלו להביע מחאה רחבה כנגד ההחלטה.
היום (שלישי) התקיים כנס חדשנות של כאן רשת ב' בירושלים שבו לקחו חלק נשות ואנשי כאן חדשות, מגישים, עיתונאים, אנשי צוות טכני, צוותי שידור והנהלת החדשות. הכנס עסק בעיצוב מפת דרכים לתחנה לשנים הבאות. מנהל חטיבת כאן חדשות ברוך שי, הביע את עמדתו בנושא ועלה למתקפה.
 
ברוך שי אמר: "מאז הוקמה חטיבת החדשות לפני שש שנים עמלנו קשה כדי לעמוד ביעדים. אני הייתי שם בימים של מודיעין, כשהמדבר היה מדבר, עם קשיי ההקמה, הבעיות והאתגרים. עם החשדנות, והתסכול ומלחמות הקיום. זה היה חתיכת מסע והוא לרגע לא הסתיים".
"מהרגע הראשון התעקשנו להיות הממשיכים של הדברים הטובים שצמחו בשידור הציבורי: לא להתפשר על המקצועיות, ההישגיות, על האומץ העיתונאי, האתיקה, על הנחישות להיות ראשונים בכל זירה, להוביל תחקירים, להדהד הקלטות ולהביא חשיפות שהשפיעו על סדר היום הציבורי".
"חטיבת החדשות היא חטיבה הישגית שהפכה בשנים האחרונות לגוף תקשורת מרכזי וחשוב בישראל. בעיני החשוב בישראל. העיתונאים שלנו זכו בפרסי העיתונות הכי יוקרתיים, כאן רשת ב' תחנת האקטואליה המואזנת והטובה בישראל, הדיגיטל שלנו הוא היצירתי ועם נתוני ההפצה והחשיפה הכי גדולים בישראל, ובטלוויזיה הפכנו לעוגן של כאן 11 שהוא הערוץ האיכותי".
"אנחנו כאן ואי אפשר להתעלם מזה שהתכנים שלנו מגיעים למיליוני ישראלים. הקהל בוחר בנו שנה אחר שנה כגוף החדשות האמין ביותר בישראל. המון דברים התחילו אצלנו ואומצו על ידי מתחרינו. מה ששומר עלינו זה שהיינו שם לפני כולם - לצד העיתונות המעולה ובשידור האיכותי".
"בשנה האחרונה השלמנו את החלק הראשון בפרויקט חדשות העתיד, מיזם פנימי בשיתוף העובדים שמטרתו לשרטט את התכנים ואת פני החדשות שנים קדימה. לא מעט תוצרים כבר נראים בחטיבה, המון דברים שאתם רואים עכשיו, נולדו בקבוצות העבודה - מימי הגיבוש, דרך הנראות של אולפן כאן 11 ועד ההסכת המצולם הראשון בישראל ("המנגנון").
ועכשיו זה הזמן של כאן רשת ב: עם כניסתו לתפקיד, גל ברגר רצה להוביל הליך כזה גם בתחנה, ושמחתי על כך. נמצאים פה מיטב העובדים שלנו, נציגים של כל החטיבה והתאגיד והיום אנחנו יוצאים לדרך".
"אני חושב שכאן רשת ב' היא תחנה מעולה, קובעת סדר יום, המואזנת בישראל – מה שלא היה בעבר. לצד זה, אנחנו חייבים לבדוק את עצמינו כל יום כל הזמן. ומה שצריך לעבור שינוי - לשנות. זה כמובן צריך להיעשות בשום שכל, בזהירות ובחוכמה, תוך שמירה על ערכי היסוד שלנו".
"אלה ימים לא פשוטים, והכנס הזה כמובן לא הסתנכרן עם הלו"ז הפוליטי. אבל דווקא בעת הזו חשוב להגיד את הדברים בבאים: אנחנו השידור הציבורי, אנחנו שליחי הציבור. אנחנו נשלחנו מטעם המחוקק כדי לעשות עיתונאות חופשית, עניינית, מדויקת, הגונה - ומצוינת. אנחנו לא עובדים אצל בעלי הכוח או ההון. אנחנו לא משרתים שום אינטרנט מלבד הציבור. עיתונות ציבורית טובה תפקידה לפרק מוקדי כוח. לעמוד לצד החלש, לצד מי שסובל מתת סיקור, למי שצריך אותנו. ולעניות דעתי אנחנו עומדים באתגר הזה".
"נמשיך לעשות את העיתונות שלנו, לא נתקפל, לא נמצמץ, נהיה מגוונים אבל לא נעבוד בלמצוא חן או לעשות נעים. נהיה אחראים ונאמנים לעובדות. נהיה מעניינים, הישגיים, יצירתיים וחדשניים. נהיה אנחנו. אנחנו מדברים על המגרש, ומדברים חזק. אנחנו ממשיכים הלאה בכל הכוח בשליחות הציבורית שלנו, לספק חדשות אמינות, איכותיות, חדשניות, מאוזנות שבהן רק העובדות מדברות, לכל בית בישראל".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתה מיותר חבורת בטלנים
    ברוך אשם 02/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ מיותר עורך חדשות גרוע
    סגור
  • 2.
    ...ולכן הם מגישים עוד שירות לציבור
    ערן גפני 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במסגרת המאבק של "כאן" להוכיח שהם חיוניים כיום לשידור הציבורי, הם מעלים בקרוב סדרה שנועדה להוכיח לציבור הצופה בהם שישראל כולה בנויה על שורה של שקרים ומיתוסים לא אמיתיים, החל מצה"ל וכלה בהיי-טק. בקיצור - אחלה שידור ציבורי. בכך "כאן" ממשיכים במסורת המפוארת של הגשת היסטוריה "מבוססת על סיפור אמיתי" לציבור כמו "היהודים באים", "קרתגו" ו"המנדט". אגב, נחכה לראות מי יאיישו את עמדות השיפוט, סליחה: עמדות העידוד, של אירוויזיון ההפגנות במוצאי השבת מטעם "השידור הציבורי". רוב הציבור מבין שיש לו כאן עסק שמריח כמו שירותים ציבוריים יותר מאשר שירות לציבור, לכן הוא הולך לכל הכיוונים לשם, רק כדי שלא יצטרך לסבול צפיה ב"כאן".
    סגור
  • 1.
    אם לא היה לכאן קו אג'נדה שמאל לא היו נותנים לכם לנשום. (ל"ת)
    -------------------- 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור