בעולם

באישור המדינה: 41 נשים נהרגו במהומות בכלא

41 אסירות נהרגו במהומת ענק בכלא לנשים בהונדורס. בעוד נשיא המדינה האשים את כנופיית מארה באירוע הוא אישר כי המהומה התקיימה "עם ידיעתן והסכמתן של רשויות הביטחון"
מערכת ice | 
בית הכלא לאחר המהומות (צילום Bristol County Sheriff's Office)
מהומה נוראית בכלא לנשים בהונדורס הותירה לפחות 41 נשים מתות, באלימות שהאשים נשיא המדינה בכנופיית "מארה" שלעיתים קרובות מחזיקה בכוח רב בבית הכלא במדינה.
26 מהקורבנות נשרפו למוות והשאר נורו או נדקרו בבית הכלא שנמצא בתמרה, כ-50 ק"מ צפונית מערבית לבירה טגוסיגלפה, כך מסר דובר סוכנות החקירות הלאומית של המשטרה בהונדורס, יורי מורה.
 
פרט ל-41 ההרוגות, גם שבע אסירות נוספות טופלו בבית חולים בבירה.
בקטעי וידאו ותמונות שפורסמו ניתן היה לראות את כמות הנשק העצומה שהיו בבית הכלא החל מאקדח ועד למצ'טות וכלי נשק אחרים עם להבים שנמצאו לאחר המהומה.
נשיא הונדורס, שיומרה קסטרו, אמר כי המהומה "תוכננה על ידי כנופיית מארה עם ידיעתן והסכמתן של רשויות הביטחון".  
חוליסה וילנואבה, ראשת מערכת הכליאה, טענה כי המהומה החלה בגלל ניסיונות אחרונים של הרשויות לפצח את הפעילות הבלתי חוקית בתוך בתי הכלא וכינתה את האלימות כתגובה "נגד הפשע המאורגן".
בבתי הכלא בהונדורס, לכנופיות ישנה שליטה כמעט מלאה ולעיתים קרובות אסירים קובעים חוקים משלהם ומוכרים סחורות אסורות. בנוסף, בזכות הכוח העצום של הכנופיות, הן מצליחות להבריח נשק לא פעם.
נראה שהמהומה היא הטרגדיה הגרועה ביותר בבית מעצר נשים במרכז אמריקה מאז 2017, כאשר נערות במקלט לצעירים בעייתיים בגואטמלה הציתו מזרנים כדי למחות על אונס והתעללות אחרת במוסד הצפוף – בעקבות העשן והאש נהרגו 41 בנות גם באירוע זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה