תקשורת ומדיה

כוכבי 'הפטריוטים' נגד שופטי בג"צ: "שמחה רוטמן פוצץ אותם"

פאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14, יותם זמרי, הגיב לדרמה בבג"צ: "הסיבה ששמחה רוטמן כל כך עיצבן את השופטים, היא שהוא היחיד שכופף את הכבוד שלהם". אלדד יניב: "הוא פוצץ אותם, הוא דיבר אליהם כמו פוליטיקאי וזה העיף להם את הסכך"
תום נחום | 
הפטריוטים (צילום ויקיפדיה)
ו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן איים אמש (שלישי) על שופטי בית המשפט העליון שלא לפסול את התיקון לחוק יסוד: השפיטה. "אל תתפתחו לקבל מחיאות כף מהציבור, אם תעשו זאת - היציאה מהמשבר החוקתי תתארך". השופט חאלד כבוב נזף בו: "זה קצת מעליב, אתה מטיח תוכחה". גם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הגיבה בזעם, בעוד ברשתות החברתיות הגיבו רבות ל'מופע של רוטמן' וגם כוכבי 'הפטריוטים' בערוץ 14 צללו לנושא.
פאנליסט 'הפטריוטים', יותם זמרי, אמר: "הסיבה ששמחה רוטמן כל כך עיצבן את השופטים, היא שהוא היחיד שכופף את הכבוד שלהם", אלדד יניב אמר: "הוא פוצץ אותם. כל הדיון הוא פוליטי ואנחנו מבינים שבית המשפט לא אמור להכריע במחלוקת הזאת, במחלוקת הזו אמורים להכריע רק פוליטיקאים, זה לא הצליח בכנסת, רציתם בבית הנשיא, אבל רק פוליטיקאים צריכים להכריע בזה. רוטמן עמד מול השופטים, הוא עורך דין, הוא יודע לדבר בשפה שלהם אבל הוא לא משתמש במילים שלהם, הוא דיבר אליהם כמו פוליטיקאי לפוליטיקאים וזה העיף להם את הסכך".
 
נוה דרומי אמרה: "הנשיאה חיות אמרה ש'כובלים את ידיהם מלתת סעד לאזרחים', אני אזרחית שצריכה סעד, הסעד שאני רוצה זה שהידיים שלכם לא יגבילו אותי", בעוד יותם זמרי הגיב: "אני אשמח לא רק לסעד, גם לאיזה סעדיה בבית המשפט העליון, אם יותר לי".
 
כוכב הריאליטי, זוכה 'האח הגדול' לשעבר ובעלה של אילנית לוי, אלירז שדה, כתב בטוויטר על הדיון הדרמטי בבית המשפט: "המציאות מראה כי נתניהו הוא ראש האופוזיציה וחיות היא ראש הקואליציה. מברוכ. השופטים שפטו במשפט שלהם וקבעו כי לא סביר לפסול את עילת הסבירות. האם אני סומך על נתניהו שישתמש בכוח רק לטובת הציבור? כבר לא אבל גם על חיות וחבר שופטיה איני סומך. מותר לי? איך קוראים למדינה שהשופטים עושים משפט ראווה שהם גם צד בדיון שסופו ידוע מראש והם מנצחים? נו נו נו... דיק... נו... דיקט... אתה חכם ואמיץ רק אם אתה חושב כמוני, תמיד".
 
"כשיגיע היום שיחוקקו כאן חוקים מסוכנים אז יבוא בית המשפט ויבטל את החוקים המסוכנים, עד שזה יקרה אי אפשר להשתמש בכלים כבדים על מציאות חיים דמוקרטית להפליא. דיקטטורה לא הופכת לכזאת רק משינויים בחוק בכלים דמוקרטיים, תמיד ישנו מימד אלים נוסף שקורה במקביל, כמו הנשק והפשיעה במגזר הערבי. אז מי ינצח? ההגמוניה הציונית חילונית של חיות או ההגמוניה הציונית הדתית של רוטמן?".
עוד קודם לכן כתב שדה כך: "רוטמן שוטף את האולם, השופטים יודעים שהכל משודר לעם והם מנסים הכל כדי להקשות והוא ממשיך. השופטים קורסים בכסאות. רוטמן דובר שפתם ומכיר כל נים בעולמם. מחזה דמוקרטי אדיר שאין לשופטים יכולת להתמודד, חושף את העיוות המשפטי בישראל ואת השופטים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה