תקשורת ומדיה

כתב 'הצינור' חושף: כך בנו חולץ ממסיבת הטבע ברעים

כתב 'הארץ' ו'הצינור', ניר גונטז', חשף שלב אחרי שלב את הדרמה הגדולה סביב הטבח המזעזע במסיבת הטבע בקיבוץ רעים, שהסתיימה בחילוצו של בנו על ידי חבר הכנסת לשעבר, יאיר גולן: "מחבלים יצרו מעגל של חוגגים, לרבות הורים צעירים וילדים קטנים, וחגו סביבם ב-360° וירו בהם כברווזים. במהלך מנוסה הם המשיכו לירות"
תום נחום |  2
ניר גונטז' (צילום פלאש 90)
מלחמת חרבות ברזל נמצאת באמצע היום השני והקבינט המדיני-ביטחוני הודיע באופן רשמי - ישראל במלחמה. נכון לשעה זו נרצחו 600 ישראלים ו-2,156 נפצעו - 20 אנוש, 338 קשה, 421 בינוני, 1052 קל, 49 חרדה ו-167 בהערכה רפואית. אחת הזירות הקשות ביותר הייתה במסיבת הטבע בקיבוץ רעים, בה נרצח גם כדורגלן העבר, ליאור אסולין ז"ל, כאשר כתב 'הצינור' ועיתון 'הארץ', ניר גונטז', שחשף את דרמת הענק בדרך לחילוץ בנו, שהיה נוכח במסיבת, כולל בעזרת סיפור הגבורה של חבר הכנסת לשעבר וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, שעלה שוב על מדים וסייע לחלץ את ניצולי הטבח.
גונטז' תיעד אמש (שבת) שלב אחרי שלב את הדרמה הענקית כאשר תחילה כתב כך: "הבן שלי תחת אש בדרום. נסעתי לשם ב-180 קמש ובאורות אדומים. נחסמתי לגמרי עי הצבא והמשטרה 15 קמ ממנו. מוקד 100 קרס. שוטרים וצבא במחסומים לא מוכנים להקשיב. אין למי להעביר את המיקום שלו. הבן שלי מוקף כרגע חוליות דוברות ערבית וירי. אין עם מי לדבר בצבא ובמשטרה. אין צבא ואין משטרה. אני מתחנן למי מכוחות הבטחון; תנו לי נשק, הוא מוקף מחבלים. תנו לי להוציא אותן לבד. נותק הקשר עם אמיר. אני מתחנן לצבא שיתנו לי נשק ארוך, ומצדי יחיילו אותי ליום מילואים. אם אתם מכירים מישהו שם - תעזרו לי. הסתכלתי במפות. אני יכול לחלץ אותו".
 
בהמשך כתב כך: "חודש הקשר לרגע. הם רואים רק את הטנדרים של המחבלים. שום כח ישראלי לא בסביבה שלהם ולא הגיע אליהם, למרות שהנ"צ הועבר לכל מי שאפשר. צה"ל סופית מסרב לחייל אותי ולתת לי נשק. לפני כ-35 צלצלתי ליאיר גולן וביקשתי עזרה (אין לנו הכרות מוקדמת). ביקש מיקום ואמר: אני הולך להביא לך אותו. עכשיו הם כבר באוטו של יאיר, בדרך החוצה. וואו. לבי עם כל הנצורים ובני משפחתם".
בהמשך, לאחר שגולן השיב לו את בנו, גונטז' פרסם את גרסתו של בנו לטבח המזעזע שאירע במסיבה בקיבוץ רעים: "אמיר מספר; היו במסיבה שוטרים וחיילים כבר מתחילתה. כשהחלו הנפילות וחדירת הטנדרים עם המקלעים הכוחות נתנו הנחיות סותרות. מחבלים יצרו מעגל של חוגגים, לרבות הורים צעירים וילדים קטנים, וחגו סביבם ב-360° וירו בהם כברווזים. במהלך מנוסה הם המשיכו לירות. באיזה שלב אמיר הגיע עם 30 צעירים לפרדס. הייתי איתו על הקו. יעצתי לו להשאר בפרדס ולא לנסות להגיע לישובים. כל החבורה החליטה לצאת בכל זאת. המחבלים זיהו אותם וירו בהם וחטפו לרצועה את הפצועים והחלשים. גם טיל נורה לעברם. סביב הפרדס חגו הטנדרים של החבלים, ואף נכנסו לתוכו רגלית. אמרתי לאמיר להתחפר בעלים ולא לזוז גם אם דורכים עליו. המחבלים הגיעו עד 3 מטרים ממנו. בסוף הגיע יאיר גולן ברכב הפרטי שלו וחילץ אותו ואת החבר היחיד שהיה איתו.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עזרה לעטוף
    רונית 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עצוב מאוד שאשקלון לא נכללת בכלל ברשימה אשקלון כבר בתוך עוטף עזה
    סגור
  • 1.
    לתקשורת יש צבא פרטי
    מוני 10/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    העיתונאי צלצל לגיליונות חצי שעה המאפיה והשחיתות בתוך הצבא פעלו למופת. גולן מקבל יחידת עלית.לשימושו הפרטי ונכנס לשטח להציל את הילד של העיתונאי . לא ירה אפילו ירייה אחת. כמובן של הבראנזה של עיתונאים הלבינו מיד את הזוועות הבגידה שעשה האיש הזה למדינה שלנו רק כי הפסיד בבחירות ופתאום הוא גיבור. בושה לצה"ל שעובד כמו מיליציות חמושות לטובת עיתונאים וכל מיני לשעברים. כנל האלוף המפגין נגד הממשלה טיבון שהפעיל קשרים קיבל יחידת עלית לשימוש פרטי והלך לחלץ את הנכדות שלו... מפקד היחידה נהרג לידו בפעולת החילוץ הזו... מי הקצין שאישר פעולות פרטיות עבור לשעברים בעוד נשים וילדים זועקים לעזרה ואף.אחד לא בא
    סגור