דעות

ובמקום האחרון קוקה קולה, מי הוא המנצח בגמר הפרסום הדיגיטלי במונדיאל

רגע לאחר התבוסה של ברזיל ולפני הגמר הגדול, שגיא חמץ הבעלים והמנכ"ל של BLINK מסכם את התחרות הפנימית בין נותני החסות ובוחר מנצח
שגיא חמץ |  2
שגיא חמץ (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
בברזיל קרנבל בארץ סקנדל, ובשביל שלא תמתינו עד הגמר בין כותרות ב-ynet לסטאטוסים מתלהמים בפייסבוק הנה לכם מהלכי הדיגיטל המרהיבים ביותר במונדיאל והכתרת המנצחת הגדולה. שריקה המנון, הופ התחלנו.
את האות נתנה עם שריקת הפתיחה שאקירה ואיתה \'אקטיביה\' מבית דנונה שלקחה חסות אלגנטית יחד עם בנק המזון על קליפ המונדיאל הלא רשמי.
השיר שהתחרה בשיר הרשמי של פיטבול וג\'ניפר לופז, קרע את הרשת ואת לופז עם 197 מיליון צפיות.
במהלך משלים וברוח מימון ההמון הוציאה \'אקטיביה\' מסר לאוהדיה ברשתות החברתיות לפיו כל תרומה לבנק המזון תתוגמל בברכה משאקירה לתורם. בזירת התוכן התפתח כבר בשלב הבתים קרב צמוד בין שלושה מותגי על ונותני חסות ראשיים: קוקה קולה ,ויזה ואדידס, כל אחד עם מהלך אסטרטגי שמרכזו בדיגיטל.
נחסוך את המתח ונקפוץ לתוצאות
מקום שלישי: קוקה קולה coke zone הוא האתר המרכז את כל פעילויות המותג במונדיאל. כמות עצומה של תכנים החל ממידע על משחקי היום, מתכונים מהמדינות, הפעלות גולשים ואפשרות להכניס קוד מהפחית ולזכות בכדור שהפך למנוע מכירות אופליין וטראפיק אונליין. המסר המרכזי הוא, הו כמה מפתיע, התנועה והספורט.
אבל כמו נבחרת ברזיל, גם במקרה של קולה, תהילת העבר נשמרת אבל פחות. הרבה כוח, הרבה רהב, כוכב שחור אחד באמצע, אבל בתאכלס אכזבה. בליל של תוכן, עיצוב אגרסיבי ומיושן ועדכונים בדיליי לא מביאים את המותג אפילו לגמר.
מקום שני: הפתעה! ויזה. בכדי להעביר את המסר של ויזה בכל מקום ולחבר את הכרטיס לתקשורת וטכנולוגיה מתקדמת, השקיעה ויזה המון בפעילות דיגיטלית . התוצאה היא אחד המהלכים היפים והיצירתיים בתולדות המדיה והטורניר. החל ב Visa Fanbassador - קבוצה של 11 משפיענים שנבחרו דרך פעילות פייסבוק במדינות שויזה חפצה ביקרן, דרך פעילות אינסטגרם וסלפי המאפשר לגולשים להגיע למצבים על המגרש, ועד מדיה מאסיבית ומטורגטת בפייסבוק לקידום תוכן וסרטוני וידאו. \"כל העולם אוהב כדורגל ובכל העולם יש ויזה\", צוטט סמנכ\"ל השיווק של ויזה. יפה, מוצלח וחד.
מקום ראשון: אדידס, אמנם בתוספת זמן, אבל באלגנטיות. אדידס עם המסר all in or nothing היא אלופת מונדיאל הדיגיטל והכל בזכות הכדור. כדור המונדיאל עוצב על ידי אדידס במהלך ארבע שנים. שיא התהליך היה משאל גולשים ענק בברזיל לבחירת שם. השם הנבחר \"ברזוקה\" משמעותו - כמה פשוט - ברזילאי.
אדידס הודיעה כי תשקיע חצי מתקציב השיווק שלה בדיגיטל, פי שלוש מבמונדיאל הקודם. המותג בולט עם אינסוף תוכן ויזואלי ומעודד שיתוף במגוון פלטפורמות, ובמיוחד באתר ובאפליקציית \'פיפה\'.
מעל הכל, במהלך מבריק ומצחיק, פתחו באדידס עמוד טוויטר רשמי לברזוקה, לא לפני שהצמידו לכדור מצלמת גו-פרו שתעביר עדכוני וידאו מהמנהרה לפני המשחק. העמוד סחף עד כה יותר מ-3 מיליון עוקבים. \"המטרה שלנו\", אמר מנהל חטיבת הכדורגל ,\"היא להיות המותג המדובר ביותר בעולם לטובה במונדיאל הזה\". בפוסט שלנו הוא עומד ביעד בגדול. #שאפואדידס.
שגיא חמץ הוא המייסד והמנכ\"ל של חברת המדיה החברתית BLINK
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המנצחת האמיתית של המונדיאל הזה
    איש חושב 07/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכלל לא נותנת חסות רשמית. Nike סיכנה הכל ונתנה בראש לכולן.
    סגור
  • 1.
    נראה שקולה הם לא לקוח שלו..
    צוחק מהמאמר 07/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם כנראה יודעים מדוע הם לא בחרו בו כספק.. קחו בערבון מוגבל כל ניתוח שכזה. כל כותב מאמרים בסגנון הזה לא יעיז לכתוב מאמר נגד אחד מהלקוחות שלו..לכן אצלנו במשרד די צחקו שקראו את "הניתוח"..
    סגור