דעות

גוגל בוחנת את האפשרות להציג סטוריז בתוצאות החיפוש

ענקית החיפוש החלה לבחון גרסה משלה שתקרא AMP stories ותאפשר לאתרי תוכן להעלות סיפורים שיוכלו להיות מקושרים לכל מקום באינטרנט
מור מריג' |  2
AMO stories של גוגל (צילום מסך)
מאז שסנאפצ'ט הביאה אותם לעולם, כולם לוטשים עיניים. אינסטגרם הייתה הראשונה לחקות ולאמץ את הסטוריז, אחריה פייסבוק ועכשיו גם גוגל רוצה ומשיקה את הפורמט החדש באמצעותו אפשר יהיה להעביר מידע ויזואלי בצורה מעניינת ומרשימה. הנה דוגמה.
ענקית החיפוש הודיעה שהחלה לבחון גרסא משלה שתקרא AMP stories ותאפשר לאתרי תוכן להעלות סיפורים שיוכלו להיות מקושרים לכל מקום באינטרנט. כאן גם הייחוד והשוני מסנאפצ'ט ואינסטגרם, שאת הסטוריז שמעלים בהן אין אפשרות לקשר לשום מקום אחר. אסביר: סטורי שעולה באינסטגרם אפשר לראות רק באינסטגרם. סטורי שעולה בסנאפצ'ט אפשר לראות רק בסנאפצ'ט. לעומת זאת, סטורי שיעלה בגוגל יכול להופיע גם בכל אתר אחר.
הופה, זה מעניין. איך ולמה? כי AMP stories הם בעצם דפי HTML שבנויים על התשתית של טכנולוגיית ה-AMP. זה גם מה שמאפשר להם להיות מאונדקסים ולהופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, כל עוד הם מוטמעים באתר עצמו. כשזה יהיה המצב - הם לא יהיו מוגבלים בזמן ויוכלו להישאר באתר לעד, אלא אם תחליטו אחרת.
גוגל יודעת היטב שאנחנו זזים חזק לכיוון המובייל, זו הסיבה שהיא הוציאה את עדכון ה-Mobile First שטרף את הקלפים וגרם לטלטלה בקרב כל מי שעוסק בקידום אתרים בגוגל. היא יודעת שאנשים צורכים תוכן דרך המכשירים הניידים ופחות דרך הדסקטופ. מה שכן, הם גם נוטים לגלות פחות מעורבות ותשומת הלב שלהם מתפזרת. תמונות, סרטונים וגרפיקה הם הפתרון שהסטוריז של גוגל מציעים לבעלי האתרים כדי למשוך את העין של המשתמשים, לגרות אותם ולגרום להם לגלות עניין ומעורבות.
בנוסף, גוגל שואפת להפוך את כל התהליך לפשוט עד כמה שאפשר ולצורך כך היא בנתה טמפלטים מוכנים (ויחד עם זאת גמישים), כפתורי שיתוף מובנים, אפשרות להוספת מסכים נוספים, כלי מדידה וניטור ועוד. בקיצור, יעמדו לרשותכם כל הכלים שיאפשרו לכם חופש עיצובי ואומנותי כדי לספר את הסיפור של העסק שלכם.
 
מה עושים עכשיו ואיך נהנים מכל הטוב הזה?

טוב ששאלתם. הסטוריז של גוגל פתוחים וזמינים לשימוש והיא פרסמה מדריך מפורט שמסביר צעד אחר צעד מה תצטרכו לעשות כדי להטמיע את הפיצ'ר החדש. בשלב התחלתי, רק סיפורים מאתרי התוכן הגדולים יאונדקסו בגוגל. הכוונה היא ל-CNN, וושינגטון פוסט, Conde Nast, Hearst , בלוג הטכנולוגיה Mashable וכן הלאה.
רוצים להתרשם ולראות איך הם נראים? הכניסו את הקישור הבא בשורת ה-URL של המכשיר הנייד שלכם: g.co/ampstories.
בהמשך, גוגל מתכננת להרחיב את תפוצת ה-AMP stories ולהנגיש את השירות לכלל האתרים ולשאר המוצרים שלה. נראה שסוף סוף מצאו שם איך להשתמש נכון בטכנולוגיית ה-AMP. הכוונה אמנם הייתה טובה מלכתחילה, אבל כדי להנות מהיתרונות של הדפים המואצים, הצד הוויזואלי ספג מכה קשה. הסטוריז מציעים את האיזון עם פתרון שמשלב בין מיידיות לוויזואליות מרשימה, עשירה ומעניינת.
מור מריג' היא מנהלת התוכן של חברת אלפיניסט301 שיווק דיגיטלי, השייכת לקבוצת אנגורה מדיה, וכותבת טורים באתר אייס
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נשמע מגניב, תפס חזק
    נטע 02/2018/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם סנאפצ׳ט היום?
    סגור
  • 1.
    יש את זה בארץ כבר? (ל"ת)
    איתן 02/2018/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור