דעות

אביגדור ליברמן – זה הזמן לעמוד בהבטחות

שר האוצר הבטיח בסוף פברואר שיבחן את הקריטריונים לחבילת סיוע נוספת, ציבור העצמאיים מחכה כבר יותר מידי זמן שהשר יעמוד בהבטחות שלו. אני קורא לממשלה - תעזרו עכשיו למי שצריך אבל גם תתחילו לחשוב על העתיד ותתנו רשת ביטחון לעצמאיים בשעות חירום
רמי בז'ה |  10
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות (צילום אילן סולימן)
גל האומיקרון הכה בתדהמה את ציבור העצמאיים במדינה, לא היה סגר ולא היו הגבלות אבל הציבור חשש מהווריאנט החדש והסופר מדבק שהגיע אל מדינתנו הקטנה, וכך לאט לאט אם בגלל פחד או בגלל שהמונים נדבקו וישבו בבתים, אירועים התבטלו, עסקים נסגרו בגלל מחסור בכוח אדם והעצמאיים הפסידו עוד ועוד כסף כאילו שלא היו מספיק הפסדים בשנתיים האחרונות.
אני רוצה לפנות לשר האוצר ליברמן ולהסביר לו דבר פשוט, אם שותף עסקי שלי היה בא אליי בעת משבר ואומר לי "תתמודד לבד", הייתי מחליף את אותו שותף. שר האוצר, אנחנו לא סתם שותפים שלך, אנחנו הציבור שלך, אותנו אי אפשר להחליף! אנחנו השותפים שלך לרווחה, אנחנו אלה שממלאים לך את הקופה שאתה שומר עליה כל כך. 
 
ההצעה שלי לשר האוצר ולממשלה כולה – עכשיו, תבחנו את המספרים ותנו רק למי שמגיע לו באמת, למי שהפסיד באמת. הפתרון הוא לא לחלק כספים לכולם אלא לראות מי באמת הפסיד ואותו לפצות. ובמקביל להכניס לחוק ההסדרים או לתקציב את "רשת הביטחון" - נוהל לחיצה על כפתור שיסדיר מראש ובמהירות את נהלי הפיצוי לבעלי עסקים שנפגעו מאסונות טבע, מגפות ולחימה. חשוב להסדיר את זה עכשיו, בשביל להימנע ממצב של אי ודאות. אם יגיע וריאנט חדש או אם תפרוץ מלחמה ואהיה במקלט ביחד עם שכיר, שנדע ששנינו, אני כעצמאי והוא כשכיר יכולים להיות רגועים באותה מידה. 
לפני שבועיים, צפינו כולנו במסיבת העיתונאים המבשרת על "התוכנית הכלכלית" ליוקר המחייה בישראל. צפינו כולנו איך שוב מתעלמים מהעצמאיים בישראל. ממשלת ישראל הקצתה עוד 4 מיליארד שקל אבל שוב כפי שעשתה בתקציב במדינה הפקירה את העצמאים, 4 מיליארד מכספי המיסים שאנחנו משלמים בהתעלמות מוחלטת מעצמאים שקורסים ועסקים שנסגרים מידיי יום. אנחנו מברכים על כל עזרה שנותנת הממשלה לשכבות חלשות בישראל. אך ציפינו לבשורות אמיתיות עבור ציבור העצמאים. לצערנו, ראש הממשלה וגם שר האוצר לא התייחסו שוב ללמעלה מ-600 אלף עצמאים ובעלי עסקים שמוצאים את עצמם ללא רשת ביטחון וללא הגנה בזמן שיש משבר חירום.
ממשלת ישראל מכלה את זמנה במסיבות עיתונאים נוצצות ובפגישות חסרות פואנטה, על פיצוי נקודתי לעצמאים, במקום לייצר נוהל לחיצה על כפתור שייתן מענה מהיר לעצמאים בזמני חירום. הסדרה מראש של הפיצוי לעסקים לא רק שתסייע רבות לבעלי העסקים אלא גם תחסוך כסף רב לקופת המדינה, שכן כפי שהוכח בעת משבר הקורונה ללא נוהל מסודר מתגלים אי סדרים רבים, המביאים להפסדים כספיים.
הכותב רמי בז'ה הוא יושב ראש פורום העצמאים מבית ההסתדרות
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    רציתם שינוי ?השינוי הוא שלא תקבלו שקל (ל"ת)
    השפוי 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לפיד ידליק
    תומר מ 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בז'ה מה עם לפיד לא עוזר לקבל כמה שלמונים . בסוף לא משתלם לתמוך בנער הג'ל הגיע הזמן לתמוך באלה שאין להם . נכון אתה לא לא אחד מהם ממליץ לכם להחליף יו"ר פורום העצמאים בהצלחה .
    סגור
  • 8.
    רק אם האנשים יתאגדו יהיה להם כח מול האוצר (ל"ת)
    ורד כ. 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    אנשים נפלו כלכלית בקורונה. האוצר חייב להתערב. (ל"ת)
    רני גרף 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    מירי מחדרה 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    דופקים את כל המגזרים - גם את העצמאיים (ל"ת)
    חמי גל 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    להיות עצמאי במדינה זה הימור על החיים (ל"ת)
    מאיר גיל 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    איזו חוצפה יש לאוצר שככה זונח את המגזר היצרני (ל"ת)
    גיא זמיר 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    ליברמן נגד האזרחים (ל"ת)
    ליבי כהן 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    צודק ב100% (ל"ת)
    אלכס ח 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור