דעות

במקום סוס דוהר - צה"ל הפך לשפן מתקפל

עודף המוסר בו צה"ל לוקה כבר למעלה מ-30 שנים הביא אותנו למצבים אבסורדיים, במקום סוס דוהר, צה"ל הפך לשפן מתקפל - מילים קשות, אך זוהי מציאות יומיומית. צה"ל מתקפל בגדה, צה"ל מתקפל בגדר בעזה, צה"ל מתקפל ברחובות הערים וכשבטעות נהרגת עיתונאית של גוף חדשות אנטישמי כמו אל ג'זירה (בסיכוי גבוה על ידי ירי משתולל של מחבלים) צה"ל לא שוכח גם להתנצל
נבו כהן |  2
נבו כהן (צילום CIY GLOBAL)
מותה על עיתונאית אל -ג'זירה בחילופי האש הלילה, ובכלל מותם של בלתי מעורבים הנו דבר מצער שיש להימנע ממנו ככל שהדבר מתאפשר, אבל בזירת קרב, בלב סמטאות חשוכות בהן המחבלים יורים בלבוש אזרחי , זה בלתי מתקבל על הדעת לבוא בהאשמות לחיילי צה"ל על חתירה למגע ופעילות נחושה וקטלנית.
צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם. עוד בשלב הטירונות לומדים החיילים על טוהר הנשק ועל פקודה בלתי חוקית בעליל ועל נוהל מעצר חשוד- יסודות ערכיים וחשובים בהחלט, רק שנדמה שלצד המוסר והאתיקה שכחנו את הקטלניות, את ההגנה ואת ההרתעה.
 
בואו נודה על האמת, חייל ישראלי במדים הפסיק להיות דמות בעלת סמכות אופרטיבית בעיניי האויבים שלנו. הרשת מלאה בסרטונים מזעזעים בהם עומדים חיילים וקצינים בפני קללות, דחיפות ולעיתים אף יותר מכך וידיהם כבולות, הם מנסים לגמגם משהו על צו אלוף, או סמכות פיקודית ולרוב נתקלים ביריקות ובתחיבת מצלמות מהסלולרי שרק מלהיטות את הפורעים ומבזות את חיילי צה"ל. הרתעה ושליטה לא מושגות על ידי דברי נימוסין, לפעמים סטירה מצלצלת עושה טוב יותר את העבודה.
עודף המוסר בו צה"ל לוקה כבר למעלה מ-30 שנים הביא אותנו למצבים אבסורדיים, במקום סוס דוהר, צה"ל הפך לשפן מתקפל - מילים קשות, אך זוהי מציאות יומיומית. צה"ל מתקפל בגדה, צה"ל מתקפל בגדר בעזה, צה"ל מתקפל ברחובות הערים וכשבטעות נהרגת עיתונאית של גוף חדשות אנטישמי כמו אל ג'זירה (בסיכוי גבוה על ידי ירי משתולל של מחבלים) צה"ל לא שוכח גם להתנצל.
 
את האצבע הקלה על ההדק החליף צה"ל בידיים בכיסים, חיילים מפחדים מהפצ"ר לא פחות מאשר מפצמ"ר. כוכבי הוא צנחן גיבור, רק נדמה שאת ערכי הצנחנות של ניצחון הוא גנז ובמקומם הלוחמים שלנו משננים בראשם את פסק דין אלאור אזריה. ההשתוללות הגדולה בנגב, בפרעות שומר חומות ובגל הפיגועים הנוכחי לא נולדה עקב מצוקה, או כיבוש או שאר המצאות מבית מדרשו של השמאל הפוסט ציוני, המחולל של הסכנות שאורבות לנו עכשיו בכל רחוב הן תולדה של רפיסות, כניעה ופחד מפני עריצי המוסר.
הגיעה העת לרענן בתרמיל המפקדים את רוח צה"ל האמיתית, להחדיר בראשי החיילים אומץ ותעוזה כמו שהיו פעם בצה"ל לנועזים שבלוחמים, קצת יותר מהרוח של רפול וארז גרשטיין, קצת פחות אסא כשר.
הכותב: נבו כהן, מנכ"ל חברת ההשפעה והתודעה המתמחה בניהול קמפיינים בינלאומיים CIY GLOBAL
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הבעיה האמיתית של צה"ל
    חיים 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא שהמשימה המרכזית שלו היא כבר לא לחימה אלא שיטור. מהרגע שהמשימה המרכזית של הצבא היא תחזוקת הכיבוש ושליטה על 3-4 מיליון פלסטינים, אין לו שום סיכוי לנצח
    סגור
  • 1.
    צהל לא צריך להתנצל לעולם .
    פטריוט 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צהל תחזור להיות כמו לפני 40 שנה . הכל המפקדים אשמים ביחד עם הפוליטיקאים המסרחים. שרון הפסיד את הרמטכלות ועמד על שלו וסירב פקודה המון פעמים .
    סגור