מינויים

יאיר אבידן בתפקיד חדש ויוקרתי: "השפעה ישירה על המשק"

המפקח על הבנקים לשעבר, יאיר אבידן, פרש מתפקידו במחצית השנה שעברה, ולאחר שכבר הצטרף לדירקטוריון לחברת הפינטק נימה, הוא מצרף לקריירה העשירה שלו גם תפקיד מאתגר ומשמעותי: יו״ר הועדה המייעצת וראש פורום עמיתים במרכז אריסון ל-ESG (סביבה, חברה ומימשל) באוניברסיטת רייכמן
יהודה לוינגר | 
יאיר אבידן (צילום ברק אבידן)
הכלכלן הישראלי, ומי שכיהן באחד התפקידים המשמעותיים בישראל, המפקח על הבנקים לשעבר יאיר אבידן, מצטרף לאוניברסיטת רייכמן בתפקיד חדש ויוקרתי.
אבידן, פרש מתפקידו בבנק ישראל ביוני 2023, שמאחוריו מעל שלושה עשורים של תפקידים מרכזיים בכלכלה הישראלית. לפני תפקידו במפקח על הבנקים, שימש אבידן כדירקטור בכאל וכן לשעבר יו"ר בנק מרכנתיל. לאחר פרישתו מהנהלת בנק ישראל, בנובמבר 2023 הצטרף לדירקטוריון חברת הפינטק הישראלית נימה.
לאבידן השפעה רבה המשק לאור תפקידיו בכירים בעבר, ולפני ימים אחרים מונה לתפקיד משמעותי חדש: יו״ר הועדה המייעצת וראש פורום עמיתים במרכז אריסון ל-ESG (סביבה, חברה ומימשל) באוניברסיטת רייכמן.
 
המפקח על הבנקים לשעבר, מסר על התפקיד כי "אני מאוד גאה בו מאותגר", והוסיף: "זוהי משימה שניתן להשפיע בה על המשק הישראלי, חברה וכלכלה, להטמיע פרקטיקות בנושאים מאד מרכזיים שיש להם רלוונטיות גלובלית והשפעה ישירה על המשק".
בטור מיוחד ב-ice התבטא המפקח על הבנקים לשעבר על הצעת החוק שבסיסה הינה העלאת המיסוי על הבנקים לשנים 2024 ו-2025, זאת על מנת לשמש מקור כספי נוסף שישמש למימון תקציב המדינה, וטען כנגדה: "מה מסביר את הבחירה בסקטור הבנקאות כסקטור שישא בנטל? מדוע המס צריך להיות סקטוריאלי? האם הממשלה פעלה ככל שניתן לייעול המשרדים והמערכות הממשלתיות בעולמות השימושים בתקציב שלאחר פעילות זו הגיע המועד המתאים לטפל במקורות ולהטיל מס נוסף על המערכת הבנקאית?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה