מינויים

אבי ניסנקורן בדרך לג'וב חדש? דרמה בהתאחדות המלונות בישראל

אחרי דיון סוער, בו נשמעו טענות קשות, החליטו נציגי בתי המלונות להכשיר את מועמדותו של  ניסנקורן לתפקיד נשיא המלונאים. טענתם של המלונאים העותרים: "מדובר בהתנהלות קלוקלת שנועדה אך ורק להצדיק את הצנחתו למרוץ לתפקיד של מי שאינו מלונאי ושמעולם לא עסק במלונאות", אך נותרו עם החלטה שתשאיר אותם מאוכזבים
כפיר אדר |  2
אבי ניסנקורן (צילום אתר הכנסת)

"אבי ניסנקורן מנסה לייצר באופן פיקטיבי, ובכוח, כשירות למועמדותו לנשיאות התאחדות המלונות בישראל. הוועדה הפוליטית שאישרה לו להגיש את מועמדותו, מנעה עד הגשת העתירה, את העברת המסמך המעיד לכאורה על כשירותו, מסמך תמוה, שמצביע על מינוי לכאורה, לתפקיד שאינו קיים באגודה שיתופית המפעיל את בית המלון בגינוסר".

טענות אלה ואחרות, הוצגו השבוע, על ידי עורכת הדין יפעת סולל, בבית הדין הפנימי של התאחדות המלונות בישראל, בדיון בעתירה בנושא של שלושה מלונאים (ישי ברנע – שמתמודד מול ניסנקורן על תפקיד נשיא ההתאחדות, מעוז ינון ואבי זנדברג). אך בית הדין, שמורכב מנציגי בתי המלון בישראל, דחה, כצפוי, את העתירה ונתן גיבוי לוועדה שהכשירה את מועמדותו של  ניסנקורן לתפקיד נשיא המלונאים. זאת כפי שפורסם ב-ice.
בעתירתם טענו שלושת המלונאים: "ניסנקורן העביר להתאחדות את ההודעה על המינוי שלו לדירקטור חיצוני באגודה השיתופית, שמנהלת את מלון נוף גינוסר, אך ורק במטרה לייצר כשירות להתמודדות לתפקיד נשיא ההתאחדות". במסמך, שהעביר, נכתב כי הוא מונה לדירקטור חיצוני, למרות שאין תפקיד כזה באגודות שיתופיות. מפרוטוקול הדיון של נוף גינוסר, שהעביר, מתברר כי זו הייתה ישיבת זום, ככל הנראה של ועד מנהל, שאינו הגוף הרשאי לאשר מינויים".
העותרים טענו, כי: "אין צורך להיות משפטן דגול, או קורא מחשבות, כדי להבין שמדובר בהתנהלות קלוקלת שנועדה אך ורק להצדיק את הצנחתו למרוץ לתפקיד של מי שאינו מלונאי ושמעולם לא עסק במלונאות., מה עוד שבית הדין לא ביקש את תגובת ניסנקורן, לא זימן אותו לדיון, כך שלמעשה, בית הדין אפשר לוועדה הארגונית בהתאחדות המלונות לטעון טענות, שכלל לא נטענו על  ידי ניסנקורן. 
הקולות הנשמעים מצד רבים מהמלונאים העצמאיים בענף, שאינם מאוגדים ברשתות הגדולות, הם של כעס ותסכול: "הגיע הזמן להחזיר את ההתאחדות לשירות בתי המלון והמלונאים'". גם המלונאים, שעתרו לבית הדין הפנימי של ההתאחדות, הגיבו להחלטה: "לדאבוננו, באנו בלי ציפיות. זה משחק מכור מראש, ואין כאן צדק, אלא כיפוף תקנון ההתאחדות, כדי להצדיק מועמדות של אדם, שהיה אמנם יו"ר ההסתדרות ושר משפטים, אך אין לו ענין אמיתי בתחום המלונאות".
עוד הוסיפו: "הטענות הנשמעות כאילו יש לו קשרים חזקים וטובים במערכת הפוליטית עם השרים והפקידות, שחשובים להצלחה בתפקיד – הם אחיזת עיניים. מי שהקימו לפני שנים את התאחדות המלונות, כדי לקדם את הענף במדינת ישראל, מתהפכים כעת בקברם, נוכח הידיעה, שההתאחדות הפכה מקום לאספקת ג'ובים פוליטיים. זה מדכא". המלונאים שנידחו, בוחנים את צעדיהם ובזמן הקרוב תתקבל החלטתם לגבי פנייה בנושא לבית משפט.
תגובתו של אבי ניסנקורן תובא לכשתתקבל.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האישאינו מתאים לתפקיד (ל"ת)
    מלונאי 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הממשלה נזאת חזקה מאוד במינויים
    מישהו 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם עיקרו את כל הדמוקרטיה מתוכן. מציע לכל המלונאים שמתנגדים בצדק ,להקים איגוד חדש של מלונאים ללא זיקה פוליטית.
    סגור