מינויים

ג'נריישן קפיטל במינוי לחברת הבת: זה המשנה למנכ"ל החדש

זרוע איכות הסביבה של הקרן מתחדשת במשנה למנכ"ל חדש שייכנס לתפקיד בקרוב, לאחר שמילא תפקיד בכיר באל על. GES, מהווה גורם מוביל בישראל בתחום המים, השפכים והפסולת
מערכת ice | 
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום יחצ)
קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל מודיעה היום על מינויו של תא"ל במיל' ליהוא הכהן לתפקיד משנה למנכ"ל בחברת-הבת GES, זרוע איכות הסביבה של הקרן.
הכהן כיהן בשנתיים האחרונות כסמנכ"ל מבצעים ותפעול בחברת אל-על אשר שם היה אחראי בן השאר להפעלת כלל פעילות החברה בארץ ובחו"ל בתקופת הקורונה. לפני אל-על כיהן כמנכ"ל של Galooli Power- חברת אנרגיה העוסקת בניהול ואופטימיזציה של אנרגיה באתרים מרוחקים באמצעות בינה מלאכותית. בצה"ל שירת כטייס בחיל האוויר ובתפקידו האחרון שימש כמפקד בסיס חיה"א בנבטים. 
הצטרפותו להנהלת GES נועדה לתגבר ולהגדיל את התשתית הניהולית שתתמוך בצמיחה המואצת.
חברת GES המנוהלת על ידי מיכאל דיין הינה אחת מהחברות הגדולות והוותיקות בישראל בתחום ההתפלה, טיפול במים ושפכים. לאחר הרכישה של החברה על ידי ג'נריישן קפיטל בוצע פיתוח מואץ הכולל זכייה בפרויקטי PPP, ייזום ורכישות אסטרטגיות.
GES, אשר צמחה בשנים האחרונות באופן ניכר, הינה גורם מוביל בישראל בתחום המים, השפכים והפסולת, תוך מיקוד בפרויקטים תשתיתיים לאומיים גדולים בשיטת ה-PPP, בנכסים מניבים ויציבים בתחומים עתירי רגולציה וביקוש.
בתחום המים והשפכים  GES פועלת באמצעות ייזום, תכנון, מימון, הקמה והפעלה של מתקני התפלה, מתקני טיהור וטיפול במים ובשפכים, לצד ביצוע פרויקטים בסגמנטים שונים בתחומים אלו. ל GES עשרות רבות של מתקנים בבעלות ו/או בתפעול ובין היתר, מחזיקה GES ב-51% במתקן להתפלת מי ים בפלמחים, וכן זכתה, באמצעות שותפות בה היא מחזיקה ב-50% במכרז לרכישת מתקן להתפלת מי ים באשדוד, שיקומו והפעלתו. בכוונת GES למצב עצמה כשחקן one stop shop  בינלאומי בעל נוכחות משמעותית בתחום המים בשילוב הטכנולוגיות של חברת אקוויז ומערך המכירות הבינלאומי שלה.
בתחום איכות הסביבה, GES הינה גורם מוביל ודומיננטי בשוק בהיותה מחזיקה בזירו וויסט בע"מ (50%) ודקל תשתיות (2001) בע"מ (50%) והחל מחודש מאי השנה גם 75% מחברת ק.מ.מ מפעלי מחזור. GES גם זכתה לאחרונה במכרז להקמה והפעלה של מתקן לטיפול בפסולת אורגנית באתר דיה ובכך גם השלימה את אחזקתה בכל שרשרת הערך בתחום. פעילותה של GES בתחום איכות הסביבה משתלבת היטב עם מגמות השוק והתכנית האסטרטגית שפרסם המשרד להגנת הסביבה ולהערכת החברה, תחום זה צפוי לצמוח משמעותית בשנים הקרובות. 
 
במאי 2022 התקשרה GES בהסכם עם קבוצת מגדל להקצאת מניות בשיעור של 20% בחברת GES, בהיקף השקעה כוללת של עד כ-185 מיליון ש"ח, לפי שווי של 740 מיליון ש"ח לפני הכסף המשקף תשואה שנתית של כ-53% ממועד ההשקעה.
 
ג'נריישן קפיטל רשמה בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון הכנסות מדיבידנד, החזרי הלוואות בעלים ועליית ערך בגין השקעתה ב-GES בסך של כ-145 מיליון שקלים; 
ג'נריישן קפיטל הינה הקרן הסחירה הראשונה והגדולה בישראל בתחום התשתיות והאנרגיה. הקרן מנהלת פורטפוליו נכסים בהיקף מצטבר של כ-2.6 מיליארד ש"ח בתחומים הבאים: ייצור חשמל, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, חלוקת גז טבעי, לוגיסטיקה, מים, שפכים ואיכות סביבה. בראש ג'נריישן קפיטל עומדים יוסף זינגר, המכהן כיו"ר פעיל, וארז בלשה, כמנכ"ל, אשר ייסדו את  הקרן, שניהם בעלי ניסיון ריאלי מוכח בניהול עסקים בתחום התשתיות והאנרגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה