השוק

ג'נריישן קפיטל רוכשת את ק.מ.מ בכ-200 מיליון שקל

ג'נריישן קפיטל מחזיקה בשורה של חברות שעוסקות בתחומי איכות הסביבה והרכישה של ק.מ.מ שעוסקת במחזור פסולת היא חלק מהאסטרטגיה של הקרן; ג'נריישן קפיטל קיבלה אופציה לרכישת מלוא הבעלות על החברה
ניצן כהן | 
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום אייל טואג)
ג'נריישן קפיטל רוכשת באמצעות חברה בת, 75% ממניות ק.מ.מ בכ-195 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה, צפויה ק.מ.מ לחלק דיווידנדים מרווחי שנת 2021 כשחלקה של GES (חברת הבת של ג'נריישן שבאמצעותה היא מבצעת את העסקה) בו צפוי לעמוד על כ-20 מיליון שקל. ההסכם כולל אופציות מכר ורכש לרכישת 25% המניות הנוספות. המוכרים יספקו שירותי ניהול לפחות עד חודש ספטמבר 2024. השלמת העסקה כפופה לקיומם של תנאים מתלים מקובלים.
בג'נריישן קפיטל אמרו היום כי פעילותה של ק.מ.מ משתלבת עם מגמות השוק והתוכנית האסטרטגית שפרסם המשרד להגנת הסביבה. ג'נריישן מחזיקה גם בזירו וויסט (50%) ודקל תשתיות (50%) כששילובה של ק.מ.מ ב-GES יהווה נדבך נוסף בבניית שרשרת הפעילויות של GES בתחום הסביבה, ויחזק את הפוזיציה של GES בשוק הפסולת, אשר להערכת החברה, צפוי לצמוח משמעותית בשנים הקרובות.
 
כאמור, ק.מ.מ פועלת בתחום מיחזור הפסולת. החברה מטפלת בעיקר בפסולת מופרדת במקור של כל סוגי האשפה, לרבות פסולת נייר על סוגיו השונים וקרטון, כאשר במסגרת פעילות זו מעניקה גם שירותים בתחום חומרים ייחודיים ומסווגים, פלסטיק, צמיגים,  אריזות, טקסטיל וכן מיון פסולת עירונית. במסגרת פעילותה עוסקת ק.מ.מ, בין היתר, באיסוף, מיון, גריסה, טיפול ועיבוד של חומרי הגלם כאמור הנאספים בכל הארץ ממגוון רשויות מקומיות ומגופים מוסדיים ופרטיים, וכן מוכרת את תוצרי המחזור בארץ ומייצאת אותם לחו"ל.
ק.מ.מ מעסיקה כ-550 עובדים ובבעלותה כ-150 משאיות וכלי רכב, מבצעת את פעילות הטיפול, העיבוד והמחזור בחמישה מתקנים מרכזיים – שני מפעלי מחזור למיון ואריזת פסולת נייר וקרטון, בראשון לציון ובניצני שלום, מתקן למיון פסולת אריזות ומתקן למיון פסולת מעורבת עירונית בראשון לציון ומפעל לטיפול ומחזור פסולת צמיגים בבאר שבע.
ק.מ. היא גם המתפעלת של פרויקט המיכלים הכחולים, אשר מפוזרים בבנייני מגורים בערים שונות ברחבי הארץ. מיכלים אלו משמשים לאיסוף, טיפול ומחזור של הנייר הבייתי והקרטון ומתבצעת באמצעות איסוף נייר מהפחים הכחולים (כאשר במסגרת פעילות זו מעניקה ק.מ.מ שירותים לכ-3 מיליון תושבים ברחבי הארץ) זאת לצד איסוף ממכלי אצירה עירוניים ופרטיים וכן מאיסוף חומר ייחודי ומסווג.
הכנסות ק.מ.מ בשנת 2021 הסתכמו בכ-242 מיליון שקל לעומת כ-200 מיליון שקל בשנה הקודמת, וה- EBITDA בשנת 2021 הסתכם בכ-50 מיליון שקל לעומת כ-27.6 מיליון שקל בשנה הקודמת. הרווח הנקי בשנת 2021 הסתכם בכ-28 מיליון שקל לעומת כ-12 מיליון ש"ח בשנה הקודמת. לחברה הנרכשת חוב פיננסי נטו של כ-36 מיליון שקל.
מג'נריישן נמסר כי מימון העיסקה יתבצע בעיקר באמצעות הזרמת הון מהחברה, אשר מקורו צפוי להגיע מגיוס חוב שתבצע החברה.
ג'נריישן קפיטל הינה הקרן הסחירה הראשונה והגדולה בישראל בתחום התשתיות והאנרגיה. הקרן מנהלת פורטפוליו נכסים בהיקף מצטבר של כ-2.4 מיליארד שקל בתחומים שכוללים: ייצור חשמל, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, חלוקת גז טבעי, לוגיסטיקה, מים, שפכים ואיכות סביבה.
מנהלי ג'נריישן קפיטל עומדים יוסף זינגר, המכהן כיו"ר פעיל, וארז בלשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה