יח"צ

הפרויקט של פייסבוק ו'לתת' גייס סכום עתק לטובת ניצולי השואה

"מעלים זיכרון" שנועד לחבר את הדור הצעיר לעדויות הניצולים באינסטגרם נחשף לכ-2.7 מיליון גולשים ברשתות החברתיות וגייס קרוב ל-500,000 שקל תוך 24 שעות – סכום שיאפשר לספק עזרה הוליסטית לעוד 100 ניצולי שואה אשר חיים מתחת לקו העוני
כפיר אדר | 
עדי סופר תאני מעלים זיכרון (צילום יחצ פייסבוק)
אמש (חמישי) הסתיים פרויקט "מעלים זיכרון" של פייסבוק ישראל וארגון לתת, שנועד לחבר את הדור הצעיר לעדויות ניצולי השואה באינסטגרם. הקמפיין נחשף לכ-2.7 מיליון גולשים (יוניקים) ברחבי הרשתות החברתיות. ארגון לתת גייס קרוב ל-500,000 שקל תוך 24 שעות – סכום שיאפשר לספק עזרה הוליסטית לעוד 100 ניצולי שואה אשר חיים מתחת לקו העוני. קטעי ה-Stories, שעלו לחשבונותיהם האישיים של 20 יוצרי התוכן, זכו ליותר מ-1.1 מיליון צפיות.
הפרויקט העניק במה לסיפורי הגבורה במציאות של דור הולך ונעלם ופעל לגיוס תרומות עבור ניצולי השואה שחיים מתחת לקו העוני. במסגרת הפרויקט הגיעו 20 אמנים, יוצרי תוכן ומשפיענים לבתיהם של ניצולי שואה ברחבי הארץ, ולקחו חלק בשיחה אינטימית ומרגשת על סיפור גבורתם. המפגשים, שתועדו על ידי המשתתפים, עלו לחשבונותיהם הפרטיים כקטעי Stories באינסטגרם במהלך ערב יום השואה – כדי לחבר את הדור הצעיר אל העדויות החיות, לספק חשיפה משמעותית לסיפורים ולעודד תרומות לארגון לתת.
במהלך יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוקרנו קטעי ה-Stories גם על גבי המסך הדיגיטלי של חברת ברעם, אשר תרמה את המסך לטובת הקמפיין המשמעותי. המסך ממוקם על קיר עזריאלי תל אביב בצומת קפלן העמוסה, אשר נחשפת לכחצי מיליון אנשים מדי יום. גובה התרומה עומד על כ-35,000 שקל.
בפרויקט המיוחד לקחו חלק 20 אמנים, יוצרי תוכן ומשפיענים מובילים, ביניהם: נועה קירל, נטע אלחימיסטר, ליאל אלי, ריף נאמן,, מאיה ורטהיימר, קווין רובין, דניאל עמית, מעיין אדם, עומר דרור, גל זהבי, ערן סויסה, יעל גולדמן, עמית פרקש, נועה רוזין, הדר מרקס, אקי אבני, ריי שגב, קובי אפללו, רז שכניק ושר פיטנס .לצידם השתתפו ניצולי שואה מרחבי הארץ, חלקם נתמכי "סיוע לחיים" של ארגון לתת. בין המשתתפים: אסתר רוסק, רחל הלברון, לריסה ליטבק, אידה רשקוביץ, יוסף שולט, צבי כהן, מרדכי צ'חנוב, חנה ליבמן, רפאל לחמן, אלקה אברמוביץ', צבי מל, ג'ני רוזנשטיין, הירש בינסקי, בלה נוימן, אסתר גרייצר, לאה ודררו, מרדכי פייר, צבי אשד, נחום בוגנר, עליזה לנדאו.
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל: ״אני כל כך גאה על הזכות להיות חלק מהפרויקט הזה. יוצרי התוכן סיפרו את סיפורי הגבורה של ניצולי השואה ברגישות ובעדינות לכל כך הרבה אנשים במדינת ישראל – התוצאות האלה מעוררות השראה ומדברות בעד עצמן. כשראינו את התגובות שיוצרי התוכן קיבלו לאורך הפרויקט, מאנשים שהתרגשו, עקבו, צפו וגם תרמו ורצו לסייע, ראינו את עם ישראל במיטבו״.
צחי לנגר, סמנכ״ל בארגון לתת: "רבע מכל ניצולי השואה בישראל חיים מתחת לקו העוני, מבחינתם מאבק ההישרדות לא הסתיים עם תום המלחמה הארורה ההיא. עלינו כחברה ישראלית למלא את החסר, ואת מה שהמדינה לא מצליחה לתת לאותם שורדי שואה. אני מאמין ומקווה שנמשיך לזכור אותם גם לאורך כל השנה, כך שביום הזיכרון הבא נדע שהם חיים את שארית חייהם בכבוד. תודה לפייסבוק ישראל ולמשפיענים שאפשרו לתת במה לקולם ולסיפורם של הניצולים ואפשרו לנו לגייס תרומה כל-כך משמעותית ולסייע לניצולי שואה נתמכי ארגון לתת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה