נדל"ן ותשתיות

נחשף היעד המוצהר של סמוטריץ' בהשקעה חסרת תקדים

אחרי שבקעת הירדן הפכה לאחרונה לזירת התרחשויות על רקע לאומני בציונות הדתית מציגים תשובה ציונית הולמת ושר האוצר סמוטריץ' מכריז על השקעה חסרת תקדים בבקעת הירדן והסדרת אתר עוג׳ה
דוד זולדן | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ סריה דימנט)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, האמונה על רשות הטבע והגנים הלאומיים, הגיעו היום (ראשון) לאתר העוג׳ה בבקעת הירדן והכריזו על השקעה חסרת תקדים באתר והסדרתו. בהצהרה השתתפו בנוסף ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייאני, נציגי המנהל האזרחי ונציגי התיישבות נוספים. 
ההכרזה מגיעה כתשובה ציונית הולמת לפיגוע שהתרחש בשבוע שעבר בבקעת הירדן בו נפצעו שני יהודים מירי מחבל שנתפס הבוקר. שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "התשובה לטרור תמיד מתחלקת לשתיים. מלחמה בטרור וזה הצבא עושה ויעשה והבוקר תפשו את המחבל. הרגל השנייה זה לחזק את ההתיישבות. אנחנו משקיעים הרבה מאד בבקעת הירדן בסקרים, בהכרזות, בהגדלת תחומי שיפוט, בתכניות מתאר וכן, גם בהסדרה של שמורות טבע ומקורות מים. זה מעביר את המסר היטב לאויבים שלנו. ניתן את התקציבים שצריך ויחד עם כלל הגורמים אני מקווה שבזמן לא ארוך נוכל לפתח בצורה משמעותית ונביא לכאן המוני מטיילים שיתחברו למקום דרך הרגליים, ייהנו ממנו וישמרו עליו".
 
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן הוסיפה: "בקעת הירדן היא “קיר המגן המזרחי” של מדינת ישראל, היא איננה החצר האחורית לא ביטחונית ולא סביבתית. נסדיר, נרחיב את השמורה ונעודד את עם ישראל להגיע לכאן. הטרור מבקש לרצוח ולבנות בניה לא חוקית כדי לפגוע באחיזה שלנו בארץ ישראל בכלל ופגיעה במורשת ובטבע בפרט. תשובתנו היא הכרעה וניצחון בשדה הקרב וקביעת עובדות בשטח הלכה למעשה בהתיישבות - בנייה, הסדרה, שיקום ופיתוח. אלו שניסו להרתיע אותנו ולזרוע פחד יראו שאהבת החיים שלנו ואהבת הארץ תנצח את תאוות הטרור וההרג. אני מבקשת לשבח את כוחות הביטחון על לכידתו של בן העוולה שביצע את הפיגוע ממש לא רחוק מכאן". 
חבר ועדת חוץ ובטחון ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית): "נחל ייטב הוא אחד המקומות היפים ביותר בארץ ישראל שלצערי לא כל כך מתויר היום, אני רוצה להודות לשר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סומטריץ ולשרה סילמן על ההירתמות וההשקעה הגדולה במקום הזה, בע"ה המחבלים שרוצים לגרש אותנו מפה עוד יראו בשמורת הטבע היפייפיה הזו מאות אלפי מבקרים בשנה, והמחבל הארור שביצע את הפיגוע ביום חמישי ונתפס היום ישמע על הפריחה היהודית הגדולה באזור- שנולדה בעקבות הפיגוע שלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה