נדל"ן ותשתיות

צרפתי השתלטה על פרויקט הנדל"ן באמצעות אג"ח? זו החלטת ביהמ"ש העליון

בית המשפט דחה בחודש שעבר סדרת צווי מניעה זמניים שביקשה חברת צבי צרפתי נגד חברת גמול יהוד. צרפתי ניסתה בין היתר באמצעות צו מניעה למנוע מחברת גמול להחליף את עורך דינה וניסתה למנוע פשרה בין חברת גמול והאחים עזרא אשר הביאה לסיום סכסוך ארוך שנים בין הצדדים
מערכת ice | 
נדל"ן (צילום shutterstock)
בית המשפט דחה בחודש שעבר סדרת צווי מניעה זמניים שביקשה חברת צבי צרפתי נגד חברת גמול יהוד שמיוצגת על ידי עו"ד שי שמש ממשרד כהן-שמש, נגד האחים עזרא שמיוצגת על ידי עו"ד חובב ביטון, ונגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שהיא בעלת הזכויות במקרקעין בשטח של 20,655 מ"ר, הידועים כמתחם  השלושה.
כשחברת גמול השקעות שאגרות החוב שלה נסחרה בבורסה נקלעה לחובות של כ-81 מיליון שקל, חברת צבי צרפתי רכשה את זכויות מחזיקי האג"ח המשעבדות של גמול, באמצעות רכישת אג"ח ניסתה לבטל הסכם ביצוע שחתמה גמול עם האחים עזרא, ובכך להשתלט על ביצוע הפרויקט כולו.
 
צרפתי ניסתה בין היתר באמצעות צו מניעה למנוע מחברת גמול להחליף את עורך דינה וניסתה למנוע פשרה בין חברת גמול והאחים עזרא אשר הביאה לסיום סכסוך ארוך שנים בין הצדדים. כאמור המחוזי דחה את בקשת צבי צרפתי למתן צווים זמניים, מאחר שחלק מבקשתה נוגד את תקנות הציבור ובין היתר כי הנזק לרוכשי כ-400 דירות  ועיכוב פרויקט בסדר גודל משמעותי מהווה סוגיה ציבורית.
חברת צרפתי צבי ושות' ערערה על ההחלטה לבית המשפט העליון שדחה את הערעור. העליון קבע בין היתר כי  בית המשפט העליון לא יאכוף  חוזה עסקי המחייב שיתוף פעולה בין צדדים עסקיים, באמצעות צו ללא כל קשר לשאלה האם הסכם זה יהא אכיף במסגרת התביעה העיקריתהעליון דחה טענת חברת צרפתי לפיה היא אינה עותרת לעיכוב ביצוע פרויקט הבנייה, כי ברור שקבלת צווי העיקול הזמנים שהיא דורשת, ימנעו קידומן של פעולות מסוימות הקשורות בפרויקט ובין היתר ביצוע תשלומים שונים שלכאורה עלולים לעכב את הפרויקט.
 
שופט העליון חאלד כבוב נימק החלטתו בכך כי אל מול הנזקים להם טוענת חברת צרפתי,  יש להעמיד את האינטרסים של כלל הצדדים אשר עלולים להיפגע מעיכוב אפשרי בפיתוח המקרקעין. ביניהם נושיה של גמול יהוד, הבנק המלווה, רוכשי הדירות והמפונים מהמקרקעין. קידומו של הפרויקט, כפי שציין בית המשפט המחוזי, הוא  אינטרס ציבורי ראשון במעלה.
לאחר שערעורה של חברת צרפתי נדחה על ידי ביהמ"ש העליון,  חברת צבי צרפתי ושות' הגישה תביעה נוספת לבית משפט המחוזי שנדחתה אף היא. הפעם היא ביקשה להוציא צו מניעה זמני לרמ"י  שלא  לבצע העברה כלשהי של כספים לגמול/גמול יהוד ולאחים  עזרא" עד שיחלפו 14 ימים לאחר שטיוטת הסכם בין גמול לאחים עזרא תועבר לעיון צרפתי.
השופט המחוזי עוז ניר נאוי דחה בקשה זו וקבע בין היתר כי מדובר בבקשה אשר במהותה היא בקשה לעיון חוזר בהחלטת המחוזי מהחודש שעבר. לפיכך, מדובר בדיוק בנסיבות בהן רשאי בית המשפט לעשות שימוש בסמכותו לדחות את הבקשה מבלי  לקיים דיון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה