נדל"ן ותשתיות

העלייה במחירי הדיור: בכירי הנדל"ן בישראל בתחזית קשה להמשך

על רקע עליית מדד הדיור זה חודש שלישי ברציפות בשיעור של אחוז, ובסך הכל עלייה משמעותית של כ-2.5 אחוזים במחירי הדיור במהלך הרבעון האחרון, בכירים במשק הישראלי הגיבו ונתנו את התחזיות שלהם להמשך: "כאין וכאפס לעומת מה שתהיה במהלך 2024 ו-2025"
מערכת ice | 
מחירי הדירות בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
על רקע עליית מדד הדיור זה חודש שלישי ברציפות בשיעור של אחוז, ובסך הכל עלייה משמעותית של כ-2.5 אחוזים במחירי הדיור במהלך הרבעון האחרון, בכירים במשק הישראלי הגיבו ונתנו את התחזיות שלהם להמשך.
 
רוני מזרחי, יו"ר ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "לפרוטוקול, העלייה במחירי הדיור הינה צפויה והינה כאין וכאפס לעומת מה שתהיה במהלך 2024 ו-2025. המצרף של היצע דל, העדר 80 אלף עובדים, חרם טורקי על מוצרי בנייה, תדלוק מחירי הקרקע במכרזי רמ"י והליכי היתרים סיזיפים וארוכים, עלולים להביא לעלייה דו ספרתית של מחירי הדיור עד ראשית 2025. תרחיש שכזה ניתן יהיה למנוע רק כשתקבלי ההחלטות בממשלה, ובכלל, יגיעו לתובנה שענף הנדל"ן הינו הקטר המוביל של כלכלת מדינת ישראל ויפעלו בהתאם, אולם נכון לעכשיו אף אחד אינו מסוגל לעצור את רכבת המחירים הדוהרת!".
רוני מזרחי (צילום: מנחם עוז)
צאלה רוזנבלום עמור, מנכ"לית קבוצת מ. אביב: "מדד הדיור משקף נאמנה את הצורך בקברניט שייקח את ההגה תווה את הדרך. על הממשלה בעת הזאת להטות שכם ולסייע לנו, היזמים והקבלנים. לדוגמא, הבעייה של איחור במסירת דירות, עשויה להפוך לתיבת פנדורה מתגלגל עקב המחסור בעובדים באתרי הבנייה, מה שיגרום לאיחורים משמעותיים ביותר שיביאו לקנסות כבדים שבהם קבלנים רבים לא יוכלו לעמוד. כמו כן יש לתת את הדעת, ובמיוחד במצב המלחמה בו אנו מצויים, על שינוי מהיסוד של שיטת מכרזי רמ"י!".
צאלה רוזנבלום עמור (צילום: ליאת מנדל)
עו"ד יריב גוטמן, מתמחה בנדל"ן ומקרקעין: "כמי שעוסק רבות בהתחדשות עירונית, לפלא בעיני איך לא מסירים לאלתר את אותם מוקשים שעוצרים פרויקטים רבים ובכך גם לא מאפשרים את הגדלת היצע הדיור. לדוגמא, באלפי בניינים ישנים ברחבי הארץ, ובמיוחד במרכזי הערים, מתגוררים דיירים מוגנים שאינם מאפשרים ליזמים להתניע את הפרויקטים. אם בעיה זו הייתה נפתרת, היו כיום הרבה יותר דירות על המדף ומחירי הדיור לא היו מזנקים!".
עו"ד יריב גוטמן (צילום: יח"צ)
עו"ד שיר טורם הספרי, ממתגת ערים ונדל"ן: "ההחמצה הגדולה של הממשלה בעת הזאת הינה להפוך את המשבר בפריפריה להזדמנות פז לא רק לשקם אותה, אלא גם ובעיקר לבנות אותה מחדש ולהביא אליה מאות אלפי זוגות צעירים ומשפרי דיור מהמרכז. הנוסחה הבדוקה לכך הינה לנצל את העובדה שהקרקע בפריפריה זולה ובד בבד לסבסד את הבנייה, זאת על מנת שתהיה כדאיות לקבלנים לקדם התחדשות עירונית ולהקים בערי הפריפריה במקום השיכונים המתפוררים בניינים חדישים ובסטנדרטים שאינם נופלים מאלה של שכונות היוקרה בצפון תל אביב!".
עו"ד שיר טורם הספרי (צילום: בועז רבינוביץ)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה