נדל"ן ותשתיות

היישוב הזה יכפיל את כמות התושבים: מאות דירות חדשות בדרך

חיזוק  משמעותי לישוב הקהילתי  נהורה בלכיש: תוכנית 'נהורה-הרחבה דרומית' שקידמה רשות מקרקעי ישראל אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה-מחוז דרום ותגדיל את הישוב ל500 יח"ד לצד שטחי ספורט ונופש
מערכת ice | 
אתר בניה (צילום shutterstock)
תוכנית 'נהורה-הרחבה דרומית' שקידמה רשות מקרקעי ישראל אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה-מחוז דרום. התוכנית עוסקת בהרחבה הישוב הקהילתי 'נהורה' לכדי 500 יח"ד למגורים באמצעות תוספת של 120 יח"ד תוך שמירה על אופיו הכפרי של הישוב. במסגרתה, מוצע תוספת של תשתית דרכים, ספורט ונופש וכן התאמת מערכות תשתית הנדרשות להרחבת הישוב.
התוכנית, ביוזמה של רשות  ישראל, ממוקמת בחלקו הדרומי של נהורה אשר במועצה אזורית 'לכיש' בסמוך לקרית גת בשטח כולל של כ-617 דונם.  הרחבת הישוב כוללת תוספת של כ-120 יח"ד חדשות למגורים, מתוכן כ-20 דירות קטנות המהוות כ-20% מסה"כ יח"ד המוצעות בתוכנית. הבנייה מתוכננת תוך שמירה על אופיו הכפרי של הישוב ומאופיינת במבני מגורים בני 3 קומות צמודי קרקע בצפיפות של כ-6 יח"ד לדונם נטו.
 
התוכנית ממירה כ-700 מ"ר קרקע חקלאית לייעודים של מגורים ודרכים. במסגרתה, מוצע הוספת כביש בישוב, התאמת שטח מגרש הכדורגל הקיים ותכנון מערכות התשתית הנדרשות. התוכנית מתפרשת על שטח כולל של כ-617 דונם, מתוכם מיועדים כ-20,000 מ"ר למגורים בהרחבה (120 יח"ד), כ-15,000 מ"ר לספורט ונופש, כ-10,000 מ"ר לתשתית דרכים, כ-2,900 מ"ר לחניון וכ-13,300 מ"ר לשטחים ציבוריים פתוחים. התוכנית תוכננה ע"י האדריכל עמיקם ודעי ממשרד "גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ" שגם ניהל את הפרויקט.
שקמה סיג מתכננת מרחב ירושלים ברשות מקרקעי ישראל בירכה על ההחלטה להפקיד את תכנית נהורה- הרחבה דרומית - וציינה כי התכנית המרחיבה את הישוב ומוסיפה לו 120 יח"ד בנוסף  לשטחי נופש וספורט  תביא לרווחת התושבים ותהווה  חיזוק  משמעותי לישוב .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה