נדל"ן ותשתיות
הסוף לפקקים בישראל? הכביש שכל הנהגים נוסעים בו עבר מהפך
הקלה משמעותית בתנועה באזור המרכז: נפתח לתנועה מלאה הנת"צ בכביש 5 ממחלף גלילות ועד מחלף קסם בהשקעה של 800 מיליון שקל
.jpeg)
משרד התחבורה ונתיבי ישראל השלימו את המקטע השלישי באחד ממיזמי התחבורה הציבורית המרכזיים באזור המרכז, נתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) בכביש 5, בין מחלף מורשה לנחל הירקון. בזכות השלמת המקטע השלישי, מתאפשר רצף תחבורתי מלא לאורך 11 ק"מ, ממחלף קסם ועד מחלף גלילות לשני הכיוונים. המטרה, לשפר משמעותית את זרימת התחבורה הציבורית ולחסוך בזמן הנסיעה עבור אלפי משתמשי התחבורה הציבורית בכל יום ולהקל על התנועה גם עבור משתמשי הדרך.
הקטע החדש, באורך של כ-3 ק"מ, מהווה את החולייה המקשרת בין שני מקטעים קודמים שכבר בוצעו ונפתחו לתנועה על ידי נתיבי ישראל: הקטע הראשון, מגלילות ועד מחלף הכפר הירוק, שנפתח בתחילת שנת 2021 והקטע השלישי, מנחל הירקון ועד פאתי מחלף קסם, שנפתח בשנת 2023. כעת, עם פתיחתו של הקטע האמצעי, ממחלף הכפר הירוק ועד נחל הירקון, הושלם רצף תנועתי מלא עבור התחבורה הציבורית.
עלות הקטע החדש עומדת על כ-300 מיליון שקל, כאשר כלל הפרויקט, שלושת מקטעי הנת"צ, נאמד בעלות כוללת של כ-800 מיליון שקל. מדובר בהשקעה משמעותית בתשתיות תחבורה ציבורית המהווה נדבך חשוב במאמץ הלאומי לקידום תחבורה חכמה, יעילה ונגישה יותר.
במקטע האמצעי בוצעו עבודות תשתית הנדסיות רחבות היקף, ובהן העתקת מערכות תת-קרקעיות, שיקום גשר מורשה, עיבוי ניצבי הגשר וחיזוק לכוחות אופקים המשפרים את תפקוד הגשר ברעידות אדמה. לאורך הציר בוצעו גם הסדרת תאורה ועוד מבוצעות עבודות פתוח נופי. בנוסף, נתיבי ישראל ביצעה תשתית אכיפה ובקרה מתקדמת, שתאפשר חיבור של מערכות פיקוח לתחבורה הציבורית ולגורמי האכיפה.
החשיבות התחבורתית של הציר מודגשת במיוחד לנוכח העובדה שכביש 5 מהווה עורק תחבורה מרכזי בגוש דן. לפי נתוני התחבורה הציבורית, הציר משרת מאות אוטובוסים ביום, כ-100 בכל שעה בשני הכיוונים, מה שהופך את הנת"צ לכלי הכרחי לשיפור השירות לציבור.
ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל: "מדובר בנדבך מרכזי בתוכנית הלאומית לחיזוק התחבורה הציבורית אשר יוצרת רשת תחבורתית חכמה, רציפה ונגישה יותר עבור משתמשי הדרך וכמובן עבור משתמשי התחבורה הציבורית"
הפרויקט הוא חלק בלתי נפרד מתוכנית לאומית כוללת שמובילה מדינת ישראל לחיבור יעיל, חכם ושוויוני יותר בין יישובים, ערים ומוקדי תעסוקה, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית. משרד התחבורה רואה בקידום נתיבי תחבורה ציבורית צעד מרכזי במאמץ לצמצום עומסי התנועה, להפחית זיהום אוויר ולשפר את איכות חיי התושבים.
.jpeg)
עוד ב-
המיזם הנוכחי מהווה חוליה נוספת בתפיסה כוללת של התוכנית הלאומית "מחברים את ישראל", המחזקת את הנגישות התחבורתית ומקדמת מעבר לתחבורה ציבורית כבחירה יומיומית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.העיקר לקבל כותרת.היום ב- 13:00 לא פתוח.עדיין עובדיםאישימוטו 04/2025/27הגב לתגובה זו0 0עברתי שם היום, ראשון, בסביבות 13:00. ניראו עובדים שעוסקים בהתקנת שילוט, חומרי בניה שצריך לפנות, אולי גם גדרות שצריך להסיר. חבל שאנשים שעובדים להשמשת החיבור באיזור גלילות יפגעו ממי שיסע שם עם אוטובוס, במיוחד שנהגי תחב"צ לא הכי זהירים.סגור