נדל"ן ותשתיות

ממטרו ועד פארק הירקון: זה פרויקט הענק שיוצא לדרך במרכז

סמוך למטרו העתידי: תכנית ענק הכוללת אלפי יח"ד, מתחמי תעסוקה ומסחר אושרה לקידום בקבינט הדיור; זו העיר שתהנה מהפוטנציאל הכלכלי שלה 
מערכת ice | 
פארק הירקון (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, ויקיפדיה)
רשות מקרקעי ישראל מקדמת תכנית בצפון פתח תקווה וסביבות תחנת הרכבת קריית אריה. התכנית משתרעת על פני כ-550 דונם במוקד הכניסה הצפונית לעיר, כאמור בסמיכות לרכבת ישראל, פארק הירקון, דרך אם המושבות, אזור התעסוקה קריית אריה והשכונה העתידית "מרחב ירקון".
מתחמי התכנית נהנים מנגישות גבוהה לצירי תחבורה מרכזיים, בהם דרך אם המושבות, כביש 4 ודרך זבולון המר. עם הכרזת המתחם כמתחם מועדף לדיור, התוכנית תוגש לוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) לצורך קידומה. 
התכנון המקודם כולל עירוב שימושים מגוון, ביניהם: מגורים, תעסוקה, מסחר, מבני ציבור, שטחים פתוחים ומתקני ספורט. במסגרת זו מוצעות בתכנית 3,700 יחידות דיור, 880 אלף מ"ר לתעסוקה, 27 אלף מ"ר למסחר, וכן כ-150 דונמים שיוקצו למבני ציבור ושטחים פתוחים. במרכזו של המתחם יוקם מוקד תחבורתי משמעותי הכולל תחנת רכבת קלה, רכבת ישראל, מסוף אוטובוסים ותחנת מטרו עתידית-שאליה כבר התחברה תחנה חדשה. מרכיבים אלו עתידים להתנקז אל כיכר עירונית מרכזית ושוקקת חיים, שתהווה את האזור המקשר בין אמצעי התחבורה השונים, ותחזק את חיבורם למרחב הסובב וממנו.
התכנון צפוי ליצור רצף אורבני ורשת הליכתית המחברת בין פארק הירקון לעיר, ובין מוקד התחבורה לכלל מרכיבי השימושים במתחם. בכך, הוא יאפשר נגישות מיטבית ואיכות תנועתית לתושבי האזור ומשתמשי התחבורה הציבורית. התכנון במרחב זה מהווה הזדמנות אמיתית לחיבור כלל חלקי העיר-מהשכונות, אזור התעסוקה ועד פארק הירקון ולמרכז התחבורה.
יצחק גולדקנופף שר הבינוי והשיכון, אמר: ״מדובר בתכנית פורצת דרך שמקדמת דיור איכותי ונגיש כחלק מהמהפכה המשולבת של התחבורה הציבורית והדיור. המתחם בפתח תקווה מצטרף לשורת מהלכים לאומיים להגדלת היצע הדירות ולהנגשת פתרונות דיור לציבור בישראל. אני מברך על העברת ההחלטה ומאמין שבקרוב נראה החלטות דומות נוספות. כך, נוכל להגדיל את היצע הדיור תוך צמצום הגודש והשימוש ברכב הפרטי״.
ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, הוסיף: "התוכנית מסמלת את הכיוון שאליו צועדת מדינת ישראל-פחות תלות ברכב פרטי לטובת מתן עדיפות לתחבורה ציבורית נגישה, בדיוק כפי שנהוג בערים רבות באירופה. מדובר בתכנון שיאפשר לתושבים לנהל את שגרת חייהם-עבודה, מסחר ופנאי ללא שימוש ברכב הפרטי. בימים אלו הרשות עובדת על תוכניות דומות ברשויות רבות בהן ייבנה המטרו". 
עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר תכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ציינה: "מדובר במהלך משמעותי ליצירת רצף בינוי עירוני של פתח תקווה עד למסילת הרכבת, התכנון כולל היקף של מעל ל3,200 יח"ד באזור ביקוש, אשר מביא לידי ביטוי נוכחות צמודה למערכות הסעת המונים תוך סינרגיה מלאה בין הדברים. המתחם יכלול עירוב שימושים איכותי, בדגש על נגישות וקישוריות וקידומו נעשה בשיתוף עם הרשות המקומית אשר תומכת בקידומו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה