נדל"ן ותשתיות

הקלה למשפרי הדיור: ארכה למכירת הדירה בפטור ממס שבח

עקב חוסר הוודאות הכלכלית במשבר הקורונה וצניחת מספר העסקאות, יזכו משפרי הדיור לארכה של חצי שנה למכירת הנכס בפטור ממס שבח. ההקלה טעונה את אישור ועדת הכספים
איתי פת-יה | 
דירות (צילום מערכת אייס)
רשות המסים ממליצה להאריך לשנתיים את תקופת הפטור ממס שבח למשפרי דיור שמוכרים את דירתם הישנה. ההקלה, שצריכה עוד לעבורה את אישורה של ועדת הכספים בכנסת, מיועדת עבור בעלי הנכסים שתקופת הפטור שלהם מסתיימת מה-1 במרץ ועד ה-1 בספטמבר הקרוב. כיום עומדת תקופת הפטור על שנה וחצי, כך שמדובר בארכה של חצי שנה.
משבר הקורונה פגע בשוק הדיור והוביל לכך שבימי הסגר לא ניתן היה להראות דירות למתעניינים. כמו כן הרוכשים הפוטנציאליים מתמודדים עם חוסר וודאות כלכלי, בעקבות הכנסותיהם שנפגעו, מענקים מהמדינה שהמתינו לקבלתם, זכאות לדמי אבטלה וכו'.
 
קראו עוד ב-ice
נתונים שפרסם לאחרונה משרד האוצר מגלים כי בחודש אפריל משך הזמן הממוצע למכירת דירה יד שנייה היה 21 חודשים מהמועד בו הוצעה למכירה – ארוך בחמישה חודשים מהנתון שנמדד באותו החודש שנה קודם לכן.
ההקלה המסתמנת מהווה למעשה חזרה אחורה למשך הזמן שעמד לרשותם של משפרי הדיור עד 2016, אז הוחלט לקצר את תקופת הפטור לשנה וחצי בהוראת שעה עד סוף 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה