נדל"ן ותשתיות

תוקף הפטור מתוכנית ומהיתר להצבת מיגוניות יוארך בשנתיים

שר הפנים, אריה דרעי, סבר כי יש להאריך את הצו בעקבות המצב הביטחוני. הצו חל על כל הארץ ודורש שהמיגונית תוצב ע"י המדינה או הרשות המקומית ובאישור פיקוד העורף

אור בוקר | 
מיגונית (צילום הדס פרוש פלאש 90)
המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה השבוע להאריך צו שמאפשר מתן פטור מתוכנית ומהיתר להצבת מיגונית ולשימוש בה. זאת בהמשך להנחיית שר הפנים, אריה דרעי, שניתנה לאור המציאות הביטחונית, במטרה לחסוך הליכים ממושכים ובירוקרטיה סבוכה. הצו היה אמור לפקוע בתחילת יולי, אך כאמור יוארך בשנתיים בעקבות ההחלטה.
יצוין כי הצו חל על כל הארץ ודורש שהמיגונית תוצב ע"י המדינה או הרשות המקומית ובאישור פיקוד העורף. הצו הותקן לראשונה בשנת 2014 והוארך לאחרונה בשנת 2019. עם זאת, בעקבות המצב הביטחוני ומבצע "שומר החומות", השר דרעי סבר כי יש צורך להאריך את תוקפו.
בנוסף, לאור הצורך הדחוף במתן מענה תכנוני קבוע להצבת המיגוניות, החליטה המועצה הארצית על הקמת צוות שיכלול את נציגי משרד הפנים, מינהל התכנון, פיקוד העורף ומשרד הביטחון. הצוות יבחן את הדרכים לקידום פתרון תכנוני מיטבי להסדרת הנושא ויגיש למועצה הארצית את המלצותיו תוך שנה.
יו"ר המועצה הארצית ומנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן: "מיגון באמצעות מיגוניות, בכפוף למדיניות עדכנית של פיקוד העורף, הנו חיוני ומציל חיים. מעבר להקלות בביורוקרטיה, המהלך שאושר יתרום להגברת תחושת הביטחון בקרב תושבים רבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה