נדל"ן ותשתיות

שקד מול אלקין: מינתה יושב ראש מטה לתכנון לאומי שיוריד את מחירי הדיור

בשבוע שעבר אמרה איילת שקד שתמנה ראש מטה תכנון. מי שיקבע יעדים לאומיים ויתכלל את הביצוע. משרד הפנים מעלה הילוך בהורדת מחירי הדיור, בעוד משרד השיכון פועל להחזיר את  מחיר למשתכן
אריאל נוי |  6
איילת שקד וזאב אלקין (צילום יונתן סינדל פלאש 90,פייסבוק: זאב אלקין)
שרת הפנים איילת שקד הודיעה היום (שלישי) על החלטתה למנות את עו״ד שלומי הייזלר ליושב ראש מטה התכנון הלאומי. במסגרת התפקיד, יכהן עו״ד הייזלר כיו״ר המועצה הארצית לתכנון ולבניה, יו״ר הות״ל ויו״ר הותמ״ל, ויהיה אחראי גם על יושבי ראש הועדות המחוזיות ועל ועדות הערר המחוזיות.
בנוסף, יהיה אחראי עו״ד הייזלר, על קידום מדיניות התכנון והרגולציה, ועל הסרת חסמים בתחום התכנון והבניה כאשר היעד הוא ייעול משמעותי של הליכי התכנון.
שקד   ציינה כי בשבוע שעבר שהיא מתכננת מהפכה במשרד הפנים, בכל הנוגע להיתרי בניה, "ראש מטה התכנון יעמוד בראש המועצה הארצית לתכנון ובניה, בראש הות״ל והותמ״ל וינהל את ועדות העררים והועדות המחוזיות. המטרה שיקוצרו תהליכי התכנון והיתרי הבנייה משמעותית". 
שקד אמרה את הדברים בכנס הבינלאומי לבנייה ותשתיות של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, בעקבות התלונות הרבות על שאישור שניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לבצע עבודת בניה, הריסה, שינוי בשימושים במקרקעין או תהליך בקשת היתר בנייה יכול לארוך מעל לשנה.
בעוד שרת הפנים החדשה, איילת שקד, שמה את יהבה על הורדת מחירי הדיור דרך מינוי של ראש מטה לתכנון לאומי שיציג תכנית מסודרת בנושא, שר השיכון הנכנס, זאב אלקין, בוחן דרכים אחרות: החזרת מחיר למשתכן של שר האוצר לשעבר משה כחלון בהיקף של 20 אלף דירות בשנה, כמו גם העלאת מס רכישה על משקיעים וחיוב הרוכשים במחיר למשתכן להעניק שכירות מוזלת לטווח ארוך.
כזכור, שבוע שעבר פורסמו נתוני הלמ"ס לשנת 2020, כדי להתמודד עם משבר הדיור בישראל שהתוצאות ניכרות בעליות מחירי הדירות.
בעבר חוקקה הכנסת את חוק הוד"ל (ועדות דיור לאומיות), מכיוון שפעילות הוד"ל לא צלחה והיצע יחידות הדיור בישראל.  כתחליף לחוק הוד"ל, בשנת ביולי 2014 עבר חוק הותמ"ל כהוראת שעה שמטרתו אישור תכניות בנייה גדולות ברמה ארצית באופן מהיר. בעקבות זאת שקד מתכננת לחוקק את חוק הותמ"ל: "אחוקק בהקדם את חוק הותמ״ל, זה יהיה החוק הראשון שיעלה לועדת שרים לחקיקה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אלקין תזהר משקד.
    אלקין תותח. 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקד שתמכה בנווה המושחת
    סגור
  • 4.
    המחירים בירידה כל הזמן (ל"ת)
    דייר 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    את בדיחה, ועם הזמן זה גם יופנם. והצבעתי לך פעמיים
    דגן 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אז חלק מהבדיחה הוא על חשבוני. אין לי ספק.
    סגור
  • 2.
    לא מאמין לאף מילה ואף הבטחה של השקרנית הזו.
    רז 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היא שותפה למעשה הרמיה הפוליטי הגדול ביותר מקום המדינה. וברור שהיא כך או כך לא תעשה שום דבר.
    סגור
  • 1.
    מחירי הדיור יורדים
    אורית 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    איילת שקד שיחקת אותה נשמה אין עלייך שירדו גם מחירי עמידר איילת שקד אולי תחזירי תזכויות של ההורים שלנו בקשר לדיור ציבורי כל אחד יוכל לקנות עם הזכויות של הוריו זה יהיה אגדה נשמה. את תהיה האישה וההגדה. ????
    סגור
  • כן, לבנאדם שגר בוילה של 10 מליון שקל ורואה את הממשלה
    רז 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בתור אקזיט נורא אכפת מההורים שלך.
    סגור