נדל"ן ותשתיות

המדינה משחררת קרקעות? רמ"י מפרסמת מכרזים לבניית אלפי דירות בדרום

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מפרסמת מכרז פומבי, לבניית 240 יח"ד לדיור מיוחד – דיור מוגן כחלק מתוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בת כ-3000 יח"ד ומכרז בירוחם ל 1,018 יח"ד
אריאל נוי | 
הדמיית הפרויקט באשדוד (צילום שוורץ בסנוסוף אדריכלים)
מתחילים לעבוד גם ברשות מקרקעי ישראל, ניכר שהממשלה הנוכחית משקיעה מאמצים ומטפלת בבעיות המהותיות שמביאות לעלייה הדרמטית במחירי הדיור.  כזכור משרד הפנים, משרד השיכון ומשרד האוצר שפועלים במרץ בנושא הדיור. רמ"י מתחילה להראות נוכחות ולטפל בבעיה המהותית הקרקעות בישראל.
רמ"י מפרסמת מכרז פומבי, לבניית 240 יח"ד לדיור מיוחד – דיור מוגן, במתחם אחד בפארק לכיש באשדוד. המכרז הינו חלק מתוכנית 'קרית פארק לכיש-אשדוד', הממוקמת בחלק הצפוני של אשדוד ממזרח לנמל אשדוד, בין נחל לכיש ממערב לרחוב הרצל ממזרח, מתפרשת על כ-617 דונם ונועדה להקמת שכונת מגורים חדשה  בת  כ-3000 יח"ד חלקה הוא פארק נחל לכיש הכוללת שטחי מסחר, תעסוקה וקריית ספורט.
בנוסף מפרסמת הרשות במרחב דרום מכרז במסגרתו ישווקו 3 מתחמים לבנייה של 118 יח"ד בשכונת האופק בירוחם. התוכנית היא 3 מתחמים בשכונת האופק השוכנת בחלק הדרומי של ירוחם. מדובר במכרז לבניית יחידות דיור ביעוד מגורים ב' בבנייה רוויה
המכרז הוא חלק מתכנית "שכונה דרומית ירוחם" שעיקרה תכנון שכונת מגורים הכוללת כ-1,018 יח"ד, מתוכן כ-322 בתים צמודי קרקע על שטח של כ-64,000 מ"ר, 588 יחידות דיור בבנייה רוויה על שטח של כ-95,000 מ"ר, מתוכן כ-200 דירות קטנות בשטח של עד 100 מ"ר לדירה ועוד 108 יחידות דיור "מגורים מיוחד".
שטח התוכנית הוא כ-732 דונם בחלקה הדרומי של ירוחם ובצמוד לנחל שועלים, מתוכם כ-12,000 מ"ר יוקצו לדיור מיוחד ודירות קטנות, כ- 5,600 מ"ר יוקצו לטובת מוסדות ומבני ציבור, וכ-1,200 למסחר. עוד כוללת התוכנית, דרכים, שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים ושטחים ציבוריים פתוחים. השכונה מתאפיינת בבנייה איכותית במגרשים של בנה ביתך לצד בנייה מדורגת של עד 4 קומות לכיוון השטח הציבורי הפתוח החוצה את השכונה. יחודה של השכונה בצמידותה לנחל שועלים ובכך שערוץ הנחל העובר לאורך צירה המרכזי של השכונה ויוצר פארק מרכזי וירוק הכולל שבילי הולכי רגל ורוכבי אופניים בדגש על הצללה וצמחיה היוצרת צל.
מכרז זה יתרום לפיתוח היישוב וימשוך אל היישוב אוכלוסייה צעירה ומשפחות צעירות של בני המקום והסביבה המחפשים להקים את ביתם בירוחם בשכונה עם פארק ואיכות חיים. שיווק המתחם מיועד ליזמים וקבלנים ב"מסלול רגיל" לכל המרבה במחיר. במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל, את ציבור היזמים להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה לתקופה של 98 שנים עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים ולחתימת חוזה בנייה, לבניית 118 יחידות דיור למגורים בבנייה רוויה בשלושה מתחמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה