נדל"ן ותשתיות

עזריאלי ברכישת ענק: קניון מול הים בשווי 1.3 מיליארד שקל

קבוצת עזריאלי רוכשת את קניון מול הים לפי שווי של 1.3 מיליארד. העסקה תיסגר סופית שבוע הבא אחרי תשעה באב.  חצי מיליארד שקל -  חובות הקניון, ישולמו על ידי עזריאלי

אריאל נוי |  1
דנה עזריאלי (צילום זיו קורן עזריאלי)
עזריאלי חברת הקניונים הגדולה בישראל, יורדת לאילת ורוכשת את קניון מול הים לפי שווי של 1.3 מיליארד.  את החובות העצומים של הקניון - חצי מיליארד שקל -  עזריאלי תכסה כך על פי העסקה.  עזריאלי תרכוש מבעלי הקניון האילתי - אלי ישראלי, אילן בן־דב והפניקס, את מלוא אחזקותיהם.
עזריאלי, מנוהלת על ידי אייל חנקין ובראש הדירקטוריון שלה עומדת בעלת השליטה דנה עזריאלי, העסקה תיחתם סופית בשבוע הבא, מיד לאחר תשעה באב.
מול הים הוא אחיד הקניונים העמוסים בישראל והמוצלחים. למרות עליית הקניות והמסחר ברשת בעזריאלי צופים שהקניון האילתי ימשיך להיות רווחי אף יותר מבעבר. 
את הקניון האילתי הקים ישראלי. בן־דב, מי שהיה בעל השליטה לשעבר ברשת התקשורת פרטנר ומאז הוא מנוהל בהצלחה. קניון מול הים משמש מרכז קניות במרכז העיר אילת מול חופי הים האדום והטיילת שלצידם. קניון זה הוא הרווחי ביותר בישראל. הקניון שנמצא באילת באזור סחר חופשי ולכן המוצרים הנמכרים בו פטורים ממע"מ. 
הקניון נפתח ב־1997 ומשתרע על פני 19 אלף מ"ר בשלוש קומות מסחר. שיעור התפוסה בקניון אחד הגבוהים ועומד קרוב ל־100%. 
שכר הדירה מוערך 300-400 שקל למ"ר והפדיונות הממוצעים עומדים על כ- 3000 שקל  למ"ר נתון שמציב את הקניון כאמור בצמרת הקניונים בישראל. בהתאם, הרווח המוערך של הקניון עומד על כ־70 מיליון שקל בשנה.
בעקבות ההגבלות על היציאה לחו"ל, תיירות הפנים באילת בעלייה מתמדת. והקניון רושם בחודשים האחרונים שיא מכירות. 
קניון מול הים הוא הרווחי ביותר בישראל לעזריאלי זהו הקניון הרביעי הרווחי לקבוצה   אחרי שלושת הקניונים. שווי הקניונים מוערך  כ־2 מיליארד שקל,  מגדלי עזריאלי תל אביב, קניון איילון ברמת גן וקניון מלחה בירושלים.
קבוצת עזריאלי, הוקמה על ידי דוד עזריאלי, בבעלות הקבוצה  19 קניונים בשטח של 340 אלף מ"ר.  שווי הקניונים עומד על 12.5 מיליארד שקל והם מהווים 36% מנכסי עזריאלי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חסר מתחם של בתי קולנוע בקניון (ל"ת)
    מיצי 07/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור