נדל"ן ותשתיות

הרשות להגנת הצרכן חושפת: אלו החברות שהטעו את הציבור בשיווק קרקעות

הרשות תטיל עיצומים כספיים בסך 2,357,600 שקל על 17 חברות שעוסקות בשיווק קרקעות חקלאיות בגין הטעיית צרכנים. אגף חקירות ומודיעין סגנית הממונה על הרשות וראש המבצע העלה כי קרקעות שאינן זמינות לבניה פורסמו ושווקו תוך הטעיה של ציבור הצרכנים
אריאל נוי |  1
קרקעות (צילום unsplash)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (שני) על כוונתה להטיל עיצומים כספיים בסך 2,357,600 שקל על 17 חברות שעוסקות בשיווק קרקעות חקלאיות בגין הטעיית צרכנים, מדובר בכמה מהחברות הבולטות ביותר בשוק הקרקעות בישראל.
17 חברות נדל"ן העוסקות בשיווק קרקעות חקלאיות, זכויות ליחידה ועוד נמצאו כמטעות ומפרות את חוק הגנת הצרכן החברות שיווקו את הקרקעות לצרכנים ללא ציון מפורש ובולט כי הקרקע אינה זמינה לבניה וחלקן לא גילו מידע אותו היו צריכים לגלות על פי החוק והתקנות יודגש כי לחברות קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.
בהמשך לבדיקה שערכה הרשות בשטח ומודיעין שהתקבל אשר העלה חשד כי חברות רבות המשווקות ומוכרות קרקעות ,מטעות את הצרכנים ביחס לפרטים מהותיים ביחס לקרקע . ניהלה הרשות מבצע אכיפה רחב בתחום זה.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "קניית קרקע היא אחת מהעסקאות היקרות והמורכבות מאוד בעבור הצרכן. קיים קושי לצרכנים לבדוק בעצמם את אמיתות המידע הנמסר להם".
יצחק מסבירה כי המבצע העלה קרקעות שאינן זמינות לבניה שפורסמו ושווקו תוך הטעיה של ציבור הצרכנים בסוגיות רבות וביניהן שווי ומחיר הקרקע, הטעיה באשר לזמינותה של הקרקע לבניה. "מבצע אכיפה זה בא כחלק מהמאמץ הכולל אותו מובילה הרשות להורדת יוקר המחיה. הרשות תפעל למיצוי הדין כנגד עוסקים שנמצאו מפרים לרבות השתת עיצומים כספיים ו/או הגשת כתב אישום פלילי."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפשע ממש משתלם, המערכת מעודדת פשיעה.
    צחי 07/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עונשים מצחיקים לחלוטין, ממש שווה להיות עבריין להונות את הציבור ולשלם סכום קטנטן כעונש על ההונאה. לא יודע מי מחליט שם על מערכת האכיפה, משטרה פרקליטות בימ״ש כולכם נכשלים, תסלחו לי אבל להבנתי, אתם הגנבים הראשיים, אנחנו האזרחים משלמים לכם כדי להגן עלינו, אתם מקבלים שכר וכמעט ולא עושים כלום.
    סגור