נדל"ן ותשתיות

האם אילון מאסק יצליח לפתור את בעיית הפקקים בארה"ב?

חברת הכרייה של מאסק נמצאת בצומת דרכים. לצד פיתרון הבעיות של עומסי התנועה בארצות הברית, מאסק מתקשה להילחם בבירוקרטיה, בעלויות הבנייה הגבוהות וזמן בנייה ארוך במיוחד
מערכת ice |  3
אילון מאסק (צילום dmoberhaus, Daniel Oberhaus (2018))
אילון מאסק ידוע במכוניות החשמליות  של  טסלה, יצרן חלליות ומישהו שיכול להעביר אינטרנט מהיר לכל מקום בעולם. בשנת 2016, מאסק הוריד הילוך וחשב על מהלך מעניין בו הוא יצור חברה שתפתור את בעיות התנועה ותבנה מערכת של מערות תת קרקעיות.
מאסק הקים את "חברת הכרייה" (The Boring Company) ב-2017. בסרטון ששוחרר באותה השנה, אותה חברה נתנה הצצה למערכת של מכוניות ותחבורה ציבורית יתחילו לנסוע במערות תת קרקעיות באמצעות פלטפורמה של מתכת שבה יוכלו להגיע למהירות של 124 קמ"ש ובכך יתגברו על המשבר התנועתי. אמנם בסרטון נוסף שיצא בשנת 2018 ונחשף בימים אלה בתקשורת הבינלאומית מאסק מספר על המכשולים שכרוכים בעלויות יקרות ובנייה איטית של אותן מנהרות.
"רכבת  התחתית של  לוס אנג'לס השלימה את  הבנייה שלה בעלות של 2 מיליארד דולר ל-4 קילומטר בלבד" סיפר מאסק באותו האירוע שתועד בסרטון "הרחבת רכבת התחתית בניו יורק עלתה 2 מיליארד דולר למייל. אז בוודאות שצריך להשלים את המהפך בתחום המנהרות הטכנולוגיות. אנחנו צריכים לבנות מנהרות בדרך מהירה יותר וזולה יותר". 
באותו האירוע, העיתונאים לקחו נסיעת מבחן באחד המנהרות במהירות של למעלה מ-50 קמ"ש, מהירות נמוכה יותר מ-150 קמ"ש, מהירות שלה מאסק ציפה. הנסיעה הייתה יחסית טורדנית מכיוון שצמיגי הטסלות של מאסק לא היו יציבות על המסלול.
למרות שהיא עדיין בגדר הדמייה, המנהרה קיבלה את האמון של הצרכנים והמשקיעים. החברה. החברה שהייתה בתנופה בעיקר אודות למאסק נתמכה במכירה של 50 אלף כובעים ממותגים בסכום כולל של מיליון דולר ועוד 20 אלף מבערים ממותגים במכירות של 10 מיליון דולר. ועוד ניסיונות של מוצרים מוזרים של החברה. בשנת 2019, החברה השלימה את הגיוס הראשון שלה ב-120 מיליון דולר כשסיפקה שירותים לרשות הכנסים והמבקרים בלאס וגאס.
המנהרה של מרכז הכנסים נפתחה לציבור ביוני האחרון, מדובר במקטע כביש תת קרקעי באורך של כ-2 קילומטר של לרשות כ-52 מיליון דולר ונבנה בכשנה וחצי על ידי החברה של מאסק. הוא צלח את הפרוייקט הציבורי הראשון שלו, האמנם, יתר הפרוייקטים שלו באותה החברה לא רקמו עור וגידים ונמצאים כרגע במבוי סתום.
"אנשי מקצוע רבים בבנייה יגידו לך שאתה לא צריך לדאוג ממהירות הבנייה של המנהרה של החברה אלא מסקירת הסביבה, הנוהל הבירוקרטי וההיתרים", אמר סיירוס פאריבר מחדשות CNBC, שדיווח על כמה מהפרויקטים של חברת הכרייה וסיפר כי למרות האתגרים, ערים כמו מיאמי ופלורידה, מחכות לשיתוף פעולה עם החברה.
"דיברנו כעת עם חברת הכרייה על בניית מנהרה של 2.2 קילומטר מתחנת הרכבת שלנו, הנקראת תחנת ברייט ליין, שנמצאת באמצע העיר, עד לחוף הים", אמר ראש עיריית פורט לודרדייל, דין טרנטליס ל-CNBC. "ויהיו שתי מנהרות, אחת הולכת מזרחה ואחת מערבה. והמודל העסקי הוא שיש לך רכבי טסלה עם נהגים שמעבירים אותך מתחת לרחובות, עד לחוף, ומבטלים לחלוטין את כל פקקי התנועה".
טרנטליס אמר כי הערכות גסות של החברה מעמידות את עלויות הבנייה בין 10 ל-15 מיליון דולר לקילומטר, לא כולל עלות התחנות. הפרטים עדיין לא ברורים בנוגע לנסיעה באותם המנהרות, אך סביר להניח שמשתמשי המנהרה ישלמו עמלה עבור השירות. העירייה לוקחת הצעות אחרות לפרויקט, אך טרנטליס אמר כי פורט לודרדייל כבר עברה הרבה חסמים בירוקרטיים בניגוד לערים אחרות שלהן הוצעו הפרוייקטים של מאסק.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ממש צריכים עורך לשוני לכתבה הזו (ל"ת)
    רן 09/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הוא מנהל את החברה הזאת כמו נער טיפש וילדותי
    נאור 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין לו רעיון אחד שלא מלא בפגמים פרקטיים שיוכלו להפטר ברגע אם היה לו חצי מוח לעשות פשוט מסלולי רכבת פשוטים. תכלס כל מי שבאמת מבין טיפה על שאר האלטרנטיבות ישירות רואה כמה באמת טיפשי רעיון המנהרות עם רכבי הטסלה.
    סגור
  • 1.
    מנהרות לתחבורה
    אלישע 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפי שאילון מאסק מתכנן יוצפו כשבעיית האקלים תתגבר...
    סגור