נדל"ן ותשתיות

מהפכת הכבישים: שני נתיבים מהירים לגוש דן בהשקעה מטורפת

ועדת הכלכלה אישרה הבוקר שני נתיבים מהירים לגוש דן מצפון ומדרום. הפרוייקט יכלול מתחמים עם נקודות רענון, חניונים לרכבים הפרטיים ורציפים לתחבורה ציבורית. יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון: "נהייה עם יד על הדופק לוודא שפרויקטים בנגב ובגליל לא נזנחים ונדאג לאינטרס הרחב של הציבור"
אביחי דלאל |  8
הנתיב המהיר (צילום יוסי זליגר / פלאש 90)
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את התיקונים לחוק נתיבים מהירים, כחלק מהדיונים בפרק התחבורה מתוך חוק ההסדרים. התיקונים נועדו, בין היתר, לקראת סלילת שני נתיבים מהירים חדשים בכניסה לגוש דן מצפון ומדרום.
על פי מה שאושר בדיון בוועדה: נהגים יוכלו להיכנס לנתיב ללא הרשמה מראש, אך ישלמו בנוסף על האגרה גם דמי גביה במידה ולא ירשמו מראש, הוועדה לוודא מידתיות בדמי הגבייה. כמו כן, התיקונים יאפשר לשרת התחבורה לתת עדיפות לתחבורה ציבורית ורכבים שיתופיים בנתיב, כדי למנוע מצב שבו הנתיב פקוק והאוטובוסים עומדים יחד עם הרכבים הפרטיים. עוד ביקשה הממשלה לאפשר לבעל הזיכיון להפעיל מצלמות לזיהוי הרכבים, בעניין זה ביקשה הוועדה לוודא שלא תהייה פגיעה בפרטיות הציבור.
תשלום דמי הגבייה יגובו בתקנות של שרת התחבורה, מרב מיכאלי בהסכמת שר האוצר, אביגדור ליברמן ובאישור ועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון. באשר לסוגיית אבטחת הגנת הפרטיות, בשל השימוש במצלמות, נקבע כי שר המשפטים יתקין תקנות לשמירה על הפרטיות, באישור ועדת הכלכלה, והפעלת המצלמות תעשה רק לאחר שהתקנות יהיו בתוקף. תקנות ראשונות יובאו לאישור הוועדה עד 31 בינואר 2022.
הפרוייקט יכלול שני מתחמים שבהם יהיהו חניונים, רציפים ותחנות של תחבורה ציבורית, ועוד מקומות לשירותים של הנהג כמו מרכז בקרה. העלות הכוללת של הפרוייקט מוערך ב-4.6 מיליארד שקל וינוהל על ידי נתיבי איילון כשעל הביצוע תהיה אחראית "נתיב לעיר". 
היו"ר ביטון סיכם ובירך את משרד התחבורה על הצעת חוק נוספת שאושרה בוועדה במסגרת חוק ההסדרים: "הנתיב המהיר מוכיח את עצמו ומי שנכנס לתל אביב מרגיש זאת. הנחנו יסודות להרחבה לנתיבים מהירים נוספים ושיפור עבודתם, בלי להתעלם מכך שחובת הממשלה להתבונן בנגישות של תושבי אילת אחרי סגירת שדה דב, נגישות תושבי הנגב והגליל למרכז ועוד המון משימות. בסוף רוב הכסף התחבורתי מושקע במרכז הארץ, אבל נהייה עם יד על הדופק לוודא שפרויקטים בנגב ובגליל לא נזנחים ונדאג לאינטרס הרחב של הציבור".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נתיבים לעשירים בלבד. (ל"ת)
    סוציאליזם 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    ומה עם כביש הערבה המסוכן ..דרוש הרחבה (ל"ת)
    דרומי 10/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • הערבה זה לא בתל אביב, נכון? (ל"ת)
    חנן 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד
    מאיר 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה כל הכבוד איפה ביבי????????
    סגור
  • 3.
    ממשלת המיסים והגזרות.
    מישהו 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הופכים אותנו לפרות החולבות של פקידי המדינה והערבים. אנחנו מממנים את המכוניות והאגרות של הפרזיטים שיושבים במשרדי הממשלה ובכנסת,את פנסיות הענק בצבא ואת הערבים שרוצים להרוג אותנו. הילדים שלי יורדים מכאן ועושים בשכל.
    סגור
  • כמה בכיינות נהי ובכי (ל"ת)
    בטטה 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    שוד אזרחים כי זה נוסף למיסים - יממן וטובות הנאה לרו
    שדוד 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ובעיקרון ממשל כבד מסורבל ולא יעיל
    סגור
  • 1.
    מדינה לעשירים בלבד?????????? (ל"ת)
    ראובן 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור