נדל"ן ותשתיות

עיר חדשה בישראל: זה היישוב ששינה רשמית סטטוס

אחרי 114 שנות קיום, המועצה המקומית באר יעקב משנה תואר, כאשר הפכה לעיר באופן רשמי. שרת הפנים איילת שקד: "באר יעקב הינה רשות מקומית שהוכיחה גידול וצמיחה ושינוי מעמדה המוניציפאלי לעיר בישראל יקדם את המשך פיתוחה ושגשוגה לטובת תושבי הרשות והאזור"

כפיר אדר |  8
באר יעקב (צילום יחצ באר יעקב)
עכשיו הטייטל החדש הוא רשמי. שרת הפנים איילת שקד נאמה אמש (רביעי) בטקס החתימה על שינוי מעמדה המוניציפאלי של באר יעקב ממועצה מקומית לעיר, בבאר יעקב בהשתתפות מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש, ראש המועצה שהפך לראש העיר ניסים גוזלן ובכירים נוספים.
השרה שקד ברכה את תושבי באר יעקב ואת ראש העיר ניסים גוזלן והוסיפה: "באר יעקב הינה רשות חזקה שתורמת להתמודדות עם משבר הדיור, קולטת מגורים ושומרת על ניהול תקין לאורך השנים. שינוי מעמד הרשות לעיר יוביל אותה להמשך שגשוג ופיתוח כלכלי ואף לגידול באוכלוסייה במהלך השנים הקרובות. לא הרבה ראשי רשויות זוכים להפוך את הרשות שלהם לעיר וצריך ללמוד מהעבודה הטובה שנעשתה כאן ע"י צוות העירייה. ראש העיר ניסים גוזלן קיבל את המועצה ב-2003 עם 7,000 תושבים וארבעה גני ילדים, הוא בנה 13,000 יחידות דיור, 16,000 בקנה, כרגע יש 104 גני ילדים וידו עוד נטוייה".
החתימה על הפיכת באר יעקב לעיר באה בעקבות המלצת הוועדה הגאוגרפית מרכז אשר בחנה את הנושא וקבעה כי לאור המדדים הכלכליים והמאפיינים העירוניים יש לשנות את המעמד המוניציפאלי של המועצה המקומית באר יעקב לעיר. כעת, אחרי 114 שנות קיום, היישוב הקטן שצמח במהירות רבה בשנים האחרונות, שינה סטטוס.
באר יעקב מונה כ-28,000 תושבים ומצויה בתנופת גידול ופיתוח, כולל תכניות מאושרות שצפויות להכפיל ואף לשלש את אוכלוסייתה בשנים הקרובות. הרשות הוכיחה ניהול תקין עם יציאתה מתכנית הבראה במרץ 2021 ועמידה ביעדים שהוצבו לה. המדדים הכלכליים מעידים על כך שבאר יעקב הינה רשות חזקה ותוכל להתמודד מבחינה כלכלית עם גידול האוכלוסייה. מעבר לזאת, לבאר יעקב יש מאפיינים עירוניים הבאים לידי ביטוי בבינוי אינטנסיבי בצפיפות גבוהה, עירוב שימושים, התחדשות עירונית, עסקים ומוסדות ציבור אזוריים ועוד.
יאיר הירש, מנכ"ל משרד הפנים הוסיף כי "החלטה מבורכת זו הינה בין ההחלטות הראשונות שהשרה שקד קיבלה עם כניסתה לתפקיד. ההתפתחות בבאר יעקב מרשימה ואני בטוח כי העיר, בהובלתו של ניסים גוזלן, תמשיך בניהול נכון, בפיתוח ובצעידה קדימה כעיר מובילה, זאת לטובת תושבי העיר והאזור".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    החצר האחורית של ראשון לציון
    רמי 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוכלוסייה על הפנים, 20 אחוזים נורמלים, 80 אחוז פרימיטיביים אין מנקים בעיר אין גינון בעיר הכל בכאילו
    סגור
  • 7.
    אחת המועצות הכי מושחתות
    תושב הבאר ממורמר 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עיר ללא תשתיות. אין בה כלום . אתה רוצה תרבות, קניות או שירותים סע לרמלה או לראשון לציון . לא סתם ראש עיריית רמלה חמד את המקום . אנשי המועצה לא הפנימו שהם עיר . כל התושבים מנומנמים וגוזלן חוגג לו. מתי יתעוררו ויבינו שעובדים עלינו.
    סגור
  • 6.
    שגשוג?
    רננה 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בונים אינסוף דירות אין תשתיות וכולם בפקק אחד גדול...זה שגשוג?
    סגור
  • 5.
    לדעתי צריך לאחד רשויות
    אורח 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדעתי האישית צריך לאחד את כל הרשויות המקומיות בישראל למעט הרשויות במחוז ירושלים לעיר אחת גדולה ואת כל הרשויות המקומיות במחוז ירושלים צריך לאחד לעיר אחת וששמה המאוחד יהיה ירושלים ואז יהיו בישראל רק 2 ערים. אפשרות נוספת שניתן לבחון היא לאחד את כל הרשויות בישראל כולל כל הרשויות המקומיות במחוז ירושלים לעיר אחת גדולה בשם ישראל.
    סגור
  • 4.
    שלום.
    אביב 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    114 שנים קיימת באר יעקב ?
    סגור
  • 3.
    רק "שכחו" לסדר את עניין הכבישים.
    תושבת באר יעקב 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ב.י.הפכה לעיר עם כבישים של קיבוץ. לצאת משם בבוקר זה לפחות עשרים דקות... וקניון בלי גג. איפה נשמע כזה דבר
    סגור
  • 2.
    עיר מדינה בדיחה זולה (ל"ת)
    זה שכונה בראשון עלק 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למה עוד עיר?
    נתנאל 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בזבוז כספי ומשאבי ציבור. באר יעקב מצד אחד גובלת לרמלה מצד שני לראשון לציון(כל העיר בגודל שכונה אחת בראשון לציון) מצד שלישי גובלת עם נס ציונה. לאן היא עוד תגדל ?? אין לאן. ואין שום סיבה להחזיק עוד ראש עיר ועוד סגנים ועוד ועוד אנשי סררה ומשכורת על חשבון משלם המיסים. גוש דן צריך להפוך לעיר אחת חולון בת ים לאחד לרשות אחת, באר יעקב רמלה לוד לאחד לרשות אחת, ראשון לציון נס ציונה ורחובות יכולים להפוך לרשות אחת במקום זה מפצלים כדי לפרנס יותר גבירים שישבו במשרד ממוזג ולא יועילו כלום
    סגור