נדל"ן ותשתיות

התחנה המרכזית בת"א תחטוף תביעה? בעלי החנויות יוצאים למלחמה

בעלי החנויות תובעים את התחנה המרכזית החדשה: "זכאים לזכויות בנייה במתחם, על התמח"ת לקדם תוכנית שתסדיר את הזכויות", עורך הדין המייצג אותם: "התנהלות חסרת תום לב של התמח"ת אשר מנסה להשתלט על שטחים בתחנה ולדחוק את בעלי הזכויות ומסרבת לנהל הידברות ולהגיע להסכמות"
מערכת ice | 
תחנה מרכזית תל אביב (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
מאות בעלי חנויות בתחנה המרכזית התל אביב הגישו בשבוע שעבר תביעה נגד התמח"ת, באמצעות עו"ד צבי שוב ומוטי קניאל, על רקע הפינוי הצפוי של התחנה בעוד ארבע שנים. בעלי החנויות תובעים כי זכויותיהם בתחנה יוסדרו, לאחר עשרות שנים של סחבת ודחיקה, ודורשים את חלקם בכל תוכנית עתידית במתחם.
התובעים, אשר כוללים רשימה של כ-350 בעלי חנויות ויורשיהם, דורשים מבית המשפט להצהיר כי כל השטחים המצויים במקרקעין המהווה את מתחם התחנה המרכזית של ת"א ושאינם חלק מהחנויות ו/או חלק ממסוף התחבורה הציבורית, מהווים רכוש משותף ו/או נכס השייך במשותף לכלל בעלי הזכויות במתחם, וכי התובעים זכאים לחלק מזכויות הבניה העתידיות במתחם התחנה - לרבות אלו אשר צפויות להתקבל במסגרת תכנית תא/5000 וכל תכנית שתאושר מכוחה וכל תכנית אחרת – וכן לכל הנוגע ו/או הנובע מזכויות הבנייה הנ"ל.
 
כזכור, תוכנית תא/5000 קובעת כי ניתן לבנות בשטח התחנה המרכזית בניינים בני 25 קומות אשר יכללו 40% מגורים והיתר לתעסוקה ולמסחר. כן דורשים התובעים להורות לנתבעות ליזום ולקדם תכנית להסדרת זכויות הבניה במתחם התחנה שיכללו את זכויות התובעים ויסדירו אותן.
במסגרת התביעה טוענים עוה"ד שוב וקניאל כי: "התובעים ו/או מורישי התובעים (שכן חלק מהתובעים המקוריים הלכו עם השנים לעולמם) רכשו במיטב כספם, לפני עשרות שנים, חנויות בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. מרבית התובעים לא זכו מעולם לקבל את החנויות ואינם יכולים לעשות בהן כל שימוש ואף לא לקבל תשואה בגינן, למרות שרכשו אותן בכסף רב וזאת כתוצאה מהתנהלות הנתבעת לאורך כול השנים בחוסר תום לב קיצוני, שכל מטרתה לנכס לעצמה שטחים ממתחם התחנה, תוך מעשים ומחדלים. בשל מחדלים אלו, אף אחד מהתובעים אינו רשום בלשכת רישום המקרקעין כבעל הזכויות בנכס, לכל היותר נרשמו הערות אזהרה". יש לציין כי במשך השנים נדרשו בעלי החנויות לשלם דמי ניהול בגין אותם שטחים שכיום טוענת התמח"ת שהם שלה בלבד לכאורה.
כן נטען כי "במהלך השנים, עשו התובעים כל מאמץ להידבר עם הנתבעות, ולהגיע עמן להסכמות, אולם הנתבעות המשיכו - ועודן ממשיכות - להתעלם מזכויות התובעים, ואף לבצע באופן חד צדדי פעולות הפוגעות בקניינם של התובעים, וזאת במטרה להשתלט על זכויותיהם שלא כדין. במסגרת זאת, הגדילו הנתבעות לעשות, כאשר טענו, במכתבן מיום 2.5.2021, שכביכול התובעים אינם זכאים לזכויות ברכוש המשותף ובזכויות הבניה. כל זאת, בניגוד לדין, ואף להודאות בעל דין של הנתבעות דנן בהליכים קודמים (!), לפיהן קיימים במתחם התחנה שטחים ו/או זכויות אשר יחולקו באופן יחסי בין כלל בעלי הזכויות בפרויקט".
לדברי עו"ד שוב: "לאחר שנים שבהן ניסו בעלי החנויות ויורשיהם להגיע להסכמות ולהסדיר את זכויותיהם, ושנים שבהן התמח"ת מתעלמת מהם בשיטתיות על מנת לדחוק אותם החוצה ולרכוש את מירב השטחים בתחנה, לא נותר לבעלי החנויות מנוס אלא לדרוש את המגיע להם באמצעות בית המשפט. יש צורך לרשום ולהתאים את חלוקת הזכויות במתחם התחנה, באופן שהתובעים, אשר המתינו בעל כורחם במשך שנות דור עד למימוש קניינם, יקבלו סוף כל סוף את המגיע להם על פי דין, לרבות ביחס לחלקם ברכוש המשותף ובזכויות הבנייה - במסגרת הפעולות המבוצעות על ידי הנתבעות ו/או מי מהן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה