נדל"ן ותשתיות

התחנה המרכזית בתל אביב תשאר? זו ההחלטה הדרמטית שהתקבלה

שרת התחבורה מרב מיכאלי וראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי סיכמו כי התחנה המרכזית החדשה בעיר תפונה רק בעוד ארבע שנים ותפעל בשנים הקרובות בפעילות מצומצמת
מערכת ice |  2
תחנה מרכזית תל אביב (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
התחנה המרכזית בתל אביב לא תהרס, לא בינתיים. במהלך סוף השבוע, משרד התחבורה ועיריית תל אביב הודיעו כי התחנה המרכזית החדשה בעיר תמשיך בפעילותה בשנים הקרובות. כך על פי הסיכום בין הצדדים ופינוייה יושלם בתוך ארבע שנים ולא כבר השנה כפי שתוכנן במקור.
בתוך תקופה של שנתיים יועברו כ-50% מהפעילות בתחנה על פי הסיכום בין הצדדים למסופים שיוקמו בצמוד אליה, ברחוב החרש, וכן בגבול תל אביב-חולון. בהודעה משותפת למשרד התחבורה ולעירייה נאמר כי "הם ימשיכו לבחון חלופות נוספות וכי "יקודמו הליכי תכנון שיאפשרו הקמת מסופים חלופיים בפנורמה ובמקומות נוספים".
 
השרה מרב מיכאלי וראש העיר רון חולדאי הבטיחו בין היתר: "יוקם מסוף תחבורה מודרני וחדיש המשתלב בסביבה" בתחנה הקיימת. כמו כן, נמסר כי "בטווח הביניים, משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו יגבירו את האכיפה על הניקיון והסדר בתחנה הקיימת ובסביבתה, על מנת לספק ביטחון ורמת שירות הולמת למשתמשי התחבורה הציבורית".
כזכור, במהלך חודש אוגוסט, לאחר שנים של מאבק ציבורי נמסרה הודעה כי התחנה תפונה, אבל המהלך לא יצא אל הפועל. יש לציין כי למשרד לאיכות הסביבה בראשות השרה תמר זנדברג יש את הסמכות להכריז על התחנה כעל מפגע תברואתי, כך שקיימת אפשרות להורות על פינויה בתוך חצי שנה אם לא תימצא דרך להפחתת רמת הזיהום בה.
 
מיכאלי עדכנה בטוויטר שלה: "הבטחתי ואקיים. יחד עם ראש העיריה ידידי רון חולדאי, הסכמנו על הדרך הטובה ביותר להוצאת פעילות התחבורה מהתחנה המרכזית בתל אביב. הפתרון שמצאנו למען תושבות ותושבי העיר לא יפגע בתחבורה הנדרשת למאות האלפים המשתמשות והמשתמשים בה, יטפל במפגע שנגרם מהתחנה ויוביל את האזור למצב טוב ונקי יותר".
רון חולדאי הוסיף: "שרת התחבורה מרב מיכאלי ואני הגענו היום להסכמה על פינוי התחנה המרכזית מפעילות תחבורתית. בכוונת משרד התחבורה להעביר בתוך כשנתיים לפחות מחצית מפעילות האוטובוסים הקיימת אל מתחמים חדשים שייבנו באזור – הלוחמים והחרש, להעביר את רוב האוטובוסים למתכונת הפעלה חשמלית ולבחון חלופות שיאפשרו הקמת מסופים נוספים להמשך פינוי האוטובוסים. העירייה היתה קשובה כל העת לרחשי לב כל תושביה, ואני מקווה שמצאנו את האיזון הנכון בין צרכי התחבורה ואיכות החיים של תושבי האזור".
עו״ד צבי שוב, מומחה לנדל״ן, תכנון ובנייה, המייצג מאות בעלי חנויות בתחנה המרכזית, אומר כי "הרשויות והמדינה כבר מזמן הזניחו ונטשו את המרכז התחבורתי הגדול והחשוב ביותר בישראל. כבר מאז ההקמה לפני כ50 שנה התמח״ת נמצאת בבעלות פרטית עם אינטרסים כלכליים סותרים. המתחם מתנהל בהזנחה ובהתנהלות פושעת - בינוי ללא תב״ע, ללא היתרים, בעיות עם רישיון עסק, באופן שלא מתאים אפילו למדינה נידחת באפריקה. מתוך 1,300 חנויות, רק כרבע מהן פעילות, וגם זאת בתת תנאים ותלויים בגחמת הגורם הדומיננטי - נצבא שעושה כרצונה. וכל מטרתה הוא לרכוש אותם בנזיד עדשים על ידי גביית כספים ודמי ניהול אסטרונומיים בלי לתת כל תמורה ולאחר מכן לבצע השתלטות, ולבנות פרויקט בניה עתידי בלי שותפים. מן הראוי שוועדות התכנון והמדינה יקחו פיקוד ויש לכך כלים וגורמים. כולל בוועדות לתשתיות לאומיות שיכולות לעשות סדר בזמן קצר ביותר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שני מפאיניקים גזענים (ל"ת)
    תושב שפירא 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    האשכענאצים
    המושתקים 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להודיע בראש הכתבה שמדובר בפרסומת תוכן ממומן של חולדאי ומירב קסטנר מיכאלי...מן הראוי לעשות גילוי נאות...
    סגור