תקשורת ומדיה

המשטרה תשלם ביוקר? "תחקרו את מעצר העיתונאים"

יו״ר ארגון העיתונאים בפנייה למפכ״ל המשטרה: ״יש לתחקר בהקדם את מעצרו של יאסר עוקבי, לפרסם את ממצאי התחקיר ולנקוט כנגד האחראים למעצרו בצעדים משמעתיים"
כפיר אדר |  2
קובי שבתאי (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
בעקבות מעצרם של העיתונאים יאסר עוקבי וגידי וייץ מעיתון 'הארץ', יו״ר ארגון העיתונאים נורית קנטי פנתה אתמול למפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי בדרישה לתחקר את המעצרים ולאפשר לעיתונאים לבצע את עבודתם. 
״שני הארועים הללו עולים לכדי תמונה מטרידה של מעצר עיתונאים על לא עוול בכפם ותוך כדי ביצוע עבודתם העיתונאית. אנו פונים אלייך בדרישה לחקור לעומק את הארועים, להפיק לקחים ולהעביר מסר חד וברור לכל שוטרי ישראל כי העיתונאים הם שליחי ציבור ועל כן, אין לעצור ולעכב עיתונאים תוך כדי עבודתם", כתבה קנטי.
 
״ארגון העיתונאים רואה בחומרה רבה את מעצרו של יאסר עוקבי שעל פי כל העדויות בשטח לא הפריע לפעילות המשטרה, הזדהה כעיתונאי מתחילת האירוע, הסביר לכל מי שהיה מוכן לשמוע שהוא עיתונאי שמסקר את האירוע, ואף נצפה כשהוא משדר שידורים חיים לשני כלי התקשורת שמטעמם נשלח למקום - רדיו נאס וכל אל ערב, ולא נקט בשום פעולה פרובוקטיבית נגד כוחות המשטרה". 
״עיתונאים הם משרתי ציבור ומשרתים את זכות הציבור לדעת. כדי שהם יוכלו לבצע את עבודתם למען האינטרס הציבורי, יש לאפשר להם חופש תנועה רחב ככל האפשר, ולאפשר להם לבצע את עבודתם באופן המיטבי. חופש העיתונות הוא תנאי לקיומו של משטר דמוקרטי, ולכן לא מתקבל על הדעת ששוטר (בכיר ככל שיהיה) יחליט על דעת עצמו לעצור עיתונאי שכל חטאו הוא סיקור וביצוע עבודתו. לא יתכן שעיתונאי, שהצהיר שהוא עיתונאי כמה וכמה פעמים לבקשת גורמי האכיפה, יימצא את עצמו מעוכב ויושב בתא מעצר במשך 3 שעות בתחנת משטרה. ולא יתכן שמעצרו של העיתונאי יסתיים בלא כלום ומבלי שאף אחד נדרש לתת על כך דין וחשבון".
״אנו דורשים לתחקר בהקדם את פרשת מעצרו של יאסר עוקבי ולפרסם את ממצאי התחקיר; לנקוט כנגד האחראים למעצרו בצעדים המשמעתיים המתבקשים; לחדד בצורה רחבה ככל האפשר, החל מדרגי הפיקוד הבכירים ועד אחרון שוטרי הסיור את החשיבות של העבודה העיתונאית ואת הכלל הפשוט כי אין לעצור או לעכב עיתונאים בעת ביצוע עבודתם העיתונאים״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יאסר עוקבי הוא ממש לא עיתונאי. (ל"ת)
    אורן 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שידור
    א. גולן 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שימו לב לאיזה ערוצי תקשורת משדר גידי וויץ.
    סגור