נדל"ן ותשתיות

הסוף למציצים? עיריית ת"א מפנה את המבנים על החוף

שישה בעלי זכויות בקרקע שעל החוף המיתולוגי הוגדרו כפולשים וקיבלו צווי פינוי מהעירייה, שמעוניינת לפתח את הטיילת וחוף הרחצה. מגמת הפינוי מצטרפת לעימותים מול תושבים בגבעת עמל ובכפר שלם, שנדרשו לעזוב את בתיהם כאשר לטענתם לא זכו לפיצוי הולם
מערכת ice |  1
חוף תל אביב (צילום Getty images Israel)
מתיחת הפנים האינטנסיבית שעוברת תל אביב אינה מתבטאת רק בבנייה חדשה מודרנית והריסת מבנים ישנים. החלק הפחות נעים כולל מגמת פינוי שהולכת וצוברת תאוצה, במסגרתה נדרשים תושבי שכונות ותיקות להתפנות מבתיהם, מה שגרר לא אחת עימותים שדרשו את התערבות המשטרה ורשויות החוק.
רק השבוע פונו מבנים רבים בשכונת כפר שלם, ולאחרונה חסמה המשטרה את מחלף ההלכה וחלקים מדרך נמיר, לטובת פינוי תושבי שכונת גבעת עמל, כל זאת מתוך מטרה להרוס את הבתים ולבנות במקומם רבי קומות. במהלך המחאה נתלה שלט בולט, שגרס כי "עיריית תל אביב רואה מגדלים, לא תושבים".
כעת מופנה הפוקוס אל חוף מציצים המיתולוגי, שמזוהה כל כך עם כל מה שהייתה תל אביב היפה של פעם. בימים האחרונים שלחה עיריית תל אביב תביעות לשישה בעלי זכויות במבנים שבאזור החוף, בהם היא דורשת שיתפנו מבתיהם. יש לציין כי אותם תושבים כבר התבקשו בעבר להתפנות בשל הרצון להרוס את המבנים בהם הם מתגוררים, אך לאחר שסירבו לעשות כן, עוברת כעת העירייה לפן המשפטי.  
 
השטח המדובר הנו של כ-1.5 דונם וממוקם כ-50 מטר מקו החוף של מציצים. על שטח זה ישנם שישה מתחמים ובהם יחידות דיור שבחלקן מתגוררים בעלי הזכויות וחלקן מושכרות. בדומה לבעלי הזכויות בכפר שלם וגבעת עמל, גם כאן הבעלים אינם רשומים ככאלה, מה שיקשה עליהם מאוד להוכיח בעלות ולדרוש לכל הפחות פיצוי, אף שרכשו את הקרקע לפני עשרות שנים.
לצד עיריית תל אביב, מי שמחזיקה בבעלות על הקרקע היא רשות מקרקעי ישראל, ששותפה גם היא לתביעה. מטרת הפינוי היא פיתוח והגדלת חוף הרחצה, הטיילת וכן הרחבת חניון אחוזת חוף הסמוך, שמטבע הדברים יגדיל משמעותית את ההכנסות העירוניות.
שמו של חוף מציצים, שם נרדף לבוהמה התל אביבית הוותיקה, יצא למרחוק בזכות אותו סרט קאלט שביים אורי זוהר בשנת 1972, בו שיחק לצד אריק איינשטיין וסימה אליהו. סצנות רבות צולמו באזורים בהם נדרשים כעת התושבים להתפנות, בראשם הצריף המפורסם של אביגדור, שכיום שוכן בו החניון. הצריף, שנהרס על ידי העירייה ב-2005, היווה מקום מפגש קבוע של להקת "לול" הזכורה לטוב, ואף זכה לשם התקליט של איינשטיין ומיקי גבריאלוב – "בדשא אצל אביגדור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה בעלי זכויות
    איציק לביא 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה פרושו של שמושג הזה "בעלי זכויות" שלהם או לא שלהם זו מכבסת מילם שיש עליה המון פרושים תחלס "שלהם על שמם או לא שלהם"
    סגור