נדל"ן ותשתיות

היסטוריה בדרום: זו התוכנית להתחדשות עירונית שהופקדה באשקלון

לראשונה באשקלון, הוותמ"ל הפקידה תוכנית להתחדשות עירונית ברחובות אהוד-התחיה. הפרויקט יכלול 1,034 יחידות דיור, 4,500 מ"ר של מסחר, כיכר עירונית, שטחים ירוקים וגינות. ומה תקציב התוכנית?
אור בוקר |  1
הפרויקט באשקלון (צילום HQ אדריכלים משרד ארז אלה)
השבוע הפקידה הוותמ"ל (ועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) תוכנית להתחדשות עירונית ראשונה באשקלון ברחובות אהוד-התחיה בשכונת גבעת ציון.
נכון להיום, על פי המצב הקיים בשטח ברחובות אהוד-התחיה, ישנן 116 יחידות דיור ו-22 יחידות מסחר ושטחים פתוחים. על פי התוכנית המוצעת להפקדת התוכנית, הפרויקט יכלול 1,034 יחידות דיור, 3.5 דונם ציבורי, 4,500 מ"ר של מסחר, כיכר עירונית, שטחים ירוקים וגינות.
הפרויקט יתבסס על בינוי מרקמי ומגדלי, ישדרג את המרחב הציבורי, יצור קישוריות לשכונה ורצף עירוני עם תוספת שטחי ציבור, חניות מקורות או תת קרקעיות ויהווה קידום לעסקים המקומיים.
בשנים האחרונות פעלה העירייה לקידום הנושא ועם קבלת הרשאת תכנון על ידי הרשות להתחדשות עירונית של משרד השיכון בשנת 2018, הובא לאישור קידום התוכנית בפני ישיבת מועצה מן המניין. עם קבלת האישור עבור התוכנית התקבל תקציב על סך כ-3 מיליון שקל עבור תכנון המתחם.
 
במסגרת 'מסלול רשויות' ניתן מענק מטעם המדינה עבור תכנון ועבודה חברתית המתבצעת על ידי המינהלת והעירייה בשיתוף פעולה מלא עם בעלי הדירות וחברי הנציגות. במסגרת המסלול נערך שיתוף ציבור במספר כנסים בהם הוצג התכנון וההתקדמות של הפרויקט. כמו כן, נעשתה פעילות חברתית תוך קיום ראיונות עם התושבים, כנסי דיירים, כנס בעלי מסחר, ליווי שוטף ופגישות עם התושבים וכתיבת תסקיר חברתי.
ראש העיר, תומר גלאם: "עשינו השבוע צעד היסטורי בוותמ"ל שהפקידה את התוכנית להתחדשות עירונית ברחובות אהוד-התחיה באחת השכונות הוותיקות בעיר, גבעת ציון. התוכנית תהפוך לבלי הכר את השכונה הקיימת, תייצר מוקדי מסחר ופנאי חדשים, תשתיות מתקדמות, חניות מקורות, בנייני מגורים מרשימים, מרכזי מסחר ושטחים ירוקים לבילוי משפחתי וחשוב ביותר - תספק מענה מיגוני ראוי לתושבי הבניינים. נמשיך לשתף את התושבים בתהליכים ולעדכן אותם בכל התפתחות נוספת בפרויקט".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זו השכונה הכי שווה באשקלון ובפער
    השכונה הכי שווה 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם מבחינת איכות חיים גם נגישות וגם שקט
    סגור