נדל"ן ותשתיות

טרגדיה בתל אביב: פועלי בניין נהרגו בפרויקט בשכונת בבלי

הפועלים נפלו מהקומה ה-40 בפרויקט פארק בבלי בעיר הגדולה, כשעל פי הערכות התאונה קרתה בשל קריסה של אחד הפיגומים. מתחילת השנה נהרגו 9 פועלים בתאונות עבודה. מקבוצת תדהר נמסר: "נפעל לאלתר ללמוד את פרטי המקרה"
מערכת ice | 
התאונה בשכונת בבלי (צילום דוברות מדא)
מכת המדינה בדמות תאונות העבודה בהן מוצאים את מותם פועלי בניין ממשיכה לצבור תאוצה. שני פועלים כבני 30 נהרגו כשנפלו מגובה של 40 קומות, זאת בבניין בפרויקט פארק בבלי ברחוב הרב ניסים בתל אביב.
צוותי הצלה של מד"א הוזעקו למקום, אך לא נותר להם אלא לקבוע את מותם של השניים. אתר הבנייה המדובר ממוקם בגבעת עמל, בה פונו לאחרונה בכוח תושבים מבתיהם על מנת לקדם את הפרויקט של היזם יצחק תשובה והחברה המבצעת תדהר. נסיבות התאונה עדיין נבדקות, אך מדיווחים ראשוניים ההערכות הם כי שני הפועלים נפלו מפיגום ממוכן בצדו החיצוני של הבניין.
 
כאמור, קשה מאוד למנוע את התופעה הקשה והמצערת של פועלים העובדים בסיכון גבוה וחשופים לתאונות דוגמת זו. שני ההרוגים – אחמד אלסיאד וגאזי אב סביצאן, מצטרפים לשבעה הרוגים נוספים מתחילת השנה בתאונות עבודה. עד כה נהרגו כאמור 9 בני אדם בתאונות עבודה, ואנחנו רק בתחילת חודש פברואר.  
הזינוק בשיעור ההרוגים בא לידי ביטוי גם בסטטיסטיקה, כאשר בתקופה שבין יוני 2021 לינואר 2022 נהרגו באתרי הבנייה 32 פועלים לעומת 21 הרוגים בתקופה המקבילה בשנת 2020 – עלייה חדה ומדאיגה של כ-50%.
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א ברכאל נוני, סיפר: "הגענו לאתר הבניה וראינו 2 פועלים מחוסרי הכרה לאחר שנפלו מגובה רב. ביצענו בהם בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ועם חבלה רב מערכתית קשה מאוד ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".
מקבוצת תדהר נמסר:  "קבוצת תדהר מביעה כאב עמוק ומשתתפת בצערן של המשפחות. מיד עם קבלת דיווח ראשוני על התאונה הגיעו לאתר אנשי מקצוע והחלו בבדיקת פרטי התאונה המצערת. הבטיחות היא נר לרגלנו ונפעל לאלתר ללמוד את פרטי המקרה, כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה