נדל"ן ותשתיות

נשיא לשכת הקבלנים: "האם רוה"מ יספוג את עליית המחירים?"

ייקור חומרי הגלם לבנייה ובמיוחד הבטון שעלה ב-12 אחוזים לא השאירו אדישים את הפעילים בענף. מנכ"ל צים בהרי: "לממשלה אין כלים לבלום את התייקרות חומרי הגלם"
מערכת ice | 
בנייה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
יצרני הבטון הודיעו לאחרונה לקבלני הבנייה על העלאת מחירים בסדר גודל מפלצתי של 12%. הבטון המוכן הוא מרכיב חשוב בבנייה, והעלאת מחירו צפויה להשפיע על מדד תשומות הבנייה ולהזניקו בכ-1%.
מטבע הדברים, עליית המדד משפיעה ישירות על כל רוכשי הדירות על הנייר שטרם שילמו את מלוא המחיר על הדירה שרכשו. כידוע, לרוב יתרת החוב מוצמדת כמקובל למדד תשומות הבנייה, וכך מחיר הדירה מושפע ועולה בעשרות אלפי שקלים.
 
משקלו של הבטון במדד תשומות הבנייה הוא 8.8% מכלל המדד. שוק הבטון נשלט על ידי היצרניות הגדולות: רדימיקס, שפיר והנסון.ראש הטופסתחתית הטופס בין היתר, נרשמו התייקרויות חדות בחודשים האחרונים גם בברזל לבנייה, מלט מיובא ומוצרים סניטריים לאמבטיות ושירותים. מחיר הברזל עלה ב-35% בשנה החולפת, ומדד תשומות הבנייה ב-5.6%.  
התנודות החדות במחירים לא הותירו כמובן אדישים את הפעילים בענף. רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו" :זהו קרטל של שפיר הנדסה, רדימיקס והנסון, שהודיעו בו זמנית על העלאת מחירי הבטון ב-12%. מדוע ראש הממשלה, שר האוצר ושר השיכון לא התייחסו לכך כלל כשהודיעו, כביכול, על הוזלת יוקר המחיה והאם הם מתכוונים בעצמם לספוג את עליית המחירים במקומנו ולהזיל דמעות שליש?".
ישראל אברמוב, יו"ר קבוצת פרקש יזמות נדל"ן: "דווקא בעיתוי הקריטי של התנעת התחדשות עירונית הנדרשת גם להגדלת היצע הדיור וגם למיגון העורף נגד התקפות טילים ורעידות אדמה, מפקירים את נושא ייקור חומרי הגלם שישפיע בהמשך על ייקור תשומות הבנייה וייקור הדירות. על מקבלי ההחלטות לטפל מיידית בנושא זה, על מנת שמחירי הדיור לא יתודלקו ביתר שאת".
אייל בהרי, מנכ"ל צים בהרי מקבוצת עדי צים אחזקות: "העובדה שנושא יוקר הדיור נעדר לחלוטין ממסיבת העיתונאים אתמול, לא הייתה מקרית. לממשלה אין כיום את הכלים הראויים לבלום את התייקרות חומרי הגלם ובדיעבד התייקרות הדירות. דומה שהשוק איבד שליטה וזקוק בדחיפות רבה ליד מכוונת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה