נדל"ן ותשתיות

"דירה בהנחה" תצא לפועל? העיר המבוקשת בהגרלה מתנגדת לפרויקט

לאחר פתיחת ההגרלה של פרויקט "דירה בהנחה", ראש העיר של אחת הערים המבוקשות בפרויקט מתנגדת בתוקף למועד ההגרלה: "מנותקים ממה שקורה בשטח, וזורים חול בעיני הזוכים"
מערכת ice | 
159 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח באור יהודה. קרדיט: טוטם הדמייה ואנימציה
אתמול בבוקר (ראשון) נפתחה להרשמה ההגרלה הראשונה, שהינה הגדולה ביותר, של תוכנית "דירה בהנחה" במסגרתה יוגרלו 10,028 יחידות דיור ב-31 יישובים ברחבי הארץ. תוצאות ההגרלה יימסרו לזוכים במהלך חודש אפריל.
האתר בו התקיימה ההרשמה קרס מרוב העומס, אך היום מתברר כי לא כל הערים יוכלו להבטיח את קבלת הדירות לזוכים כמו שצריך. כפי שפורסם היום ב'ישראל היום', ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, שלחה מכתב חריף לשר השיכון זאב אלקין, בו התריעה כי ההגרלה במועד הזה באור יהודה תגרום נזק לזוכים בדירות.
"ההגרלה זורה חול בעיני הזוכים", כתבה שוחט, "היא מנותקת ממה שקורה בשטח. יש בעיות שטרם נפתרו, שיגרמו עיכובים רבים למי שיזכו בדירות". שוחט ציינה כי היא מעודדת את הפרויקט הממשלתי להענקת דירות בהנחה לזוגות הצעירים, אך מועד ההגרלה לא מתאים, וגורם לנזק רב. "חבל ומצער שתחת עבודה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית, אשר בשטחה אמורות להתקיים ההגרלות, אתם בוחרים לפעול בצורה חד-צדדית, שמנותקת כלל ועיקר ממה שקורה בשטח, וזאת, ככל הנראה, מסיבות ששמורות עימכם"
 
לאחר מכן שוחט דרשה: "לאור האמור לעיל, אני דורשת שבהגרלה הנוכחית יוסרו מהרשימה יחידות הדיור שאמורות להיות מוגרלות באור יהודה, עד לפתרון מלא וכולל לבעיות שהועלו במכתבי. כולי תקווה שתיענה לדרישתי, על מנת למנוע עוגמת נפש ובעיות עתידיות לזכאי הדיור".
אור יהודה, מטבע מיקומה בגוש דן, היא אחת מחמשת הערים המבוקשות שהוגרלו בה דירות. 322 דירות יוגרלו בעיר, בשכונה החדשה שתוקם בה, נווה איילון, שתכלול סה"כ 2,500 יחידות דיור. הבעיות שהתכוונה אליהם ראש עיריית אור יהודה הם כל מיני פולשי קרקעות שהתיישבו על שטחים ציבוריים שעליהם מתוכננת בניית השכונה. ועד שלא יסתיימו ההליכים המשפטיים ופינוי הפולשים, לא יינתן היתר בניה שיאפשר לבנות את כל הדירות שהוגרלו. עד כה, ניתנו היתרים רק ל-70 יחידות דיור מתוך 322 יחידות הדיור שהשתתפו בהגרלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה