נדל"ן ותשתיות
הרחוב המרכזי בתל אביב יתחדש, אבל מה עם החניות?
הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות רחוב אבן גבירול הכוללת תוספת של 2,500 יחידות דיור על 198 דונם. ומה עם תקן חניה? נחשו בעצמכם
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות רחוב אבן גבירול הכוללת תוספת של 2,500 יחידות דיור.
התוכנית בשטח של כ-198 דונם, כוללת את שני צדדיו של רחוב אבן גבירול. מטרת התוכנית היא התחדשות הרחוב על ידי העצמת הבינוי ועירוב השימושים בו והתאמתו לתכנון המבוצע של הקו הירוק, תוך שמירה על ערכי הרחוב והבינוי הייחודי בו, במקביל לשמירה על מאפייני המרקם הקיים בתחום ההכרזה, וכהשלמה לתוכנית הרובעים 3-4 שלא כללו בתחומן את הרחוב.
התוכנית מגדירה את השטחים ברחוב ביעוד מעורב "מגורים מסחר ותעסוקה", מחייבת חזית מסחרית פעילה כלפי הרחוב, מעליה קומת תעסוקה ומסחר וכן מאפשרת ניצול של תת הקרקע בקביעת שימושי מסחר ותעסוקה בקומות אלה.
נפחי הבנייה המוצעים ברחוב הינם בהתאם לחלוקת תחום ההכרזה של העיר הלבנה: האזור מחוץ לתחום אזור ההכרזה ובתחום אזור ההכרזה. מחוץ לאזור ההכרזה התוכנית מאפשר הריסה ובניה מחדש עד לגובה של 8 קומות + קומת גג חלקית. באזור ההכרזה התוכנית מאפשרת שני מסלולים להתחדשות: הריסה ובניה מחדש עד גובה 6 קומות + קומת גג חלקית, ומסלול תוספת לבניין קיים המאפשר תוספת קומה טיפוסית + קומת גג חלקית עד גובה 5 קומות + קומה גג חלקית.
התוכנית קובעת כי לפחות 50% מהבניה החדשה יהיה למגורים במגוון שימושים זה התוכנית קובעת תמהיל דירות מגוון, בו 25% מיחידות הדירות יהיו דירות קטנות, בגודל 50 מ"ר (עיקרי + שירות). בנוסף קובעת שימושים הראשיים מגוון שימושים בעלי אופי ציבורי לרווחת תושבי האזור, כגון מרפאות, מעונות יום, גני ילדים, סדנאות פעילות לחוגים וחדרי כושר, וכן מאפשרת שימוש מלונאי.
לתוכנית חשיבות בהעצמת נפחי הבנייה ברחוב מרכזי זה והתאמתו לתכנון הקו הירוק העובר לאורכו ולמדיניות הוועדה המחוזית לפיתוח לאורך צירי מערכת תחברה עתירת נוסעים (מתע"ן) לעניין עירוב שימושים ודיור מכליל, לרבות תקן חניה 0 לאורך הרחוב ותקן חניה מופחת במגרשים ברחובות ניצבים. התוכנית משלימה את הפקעת המדרכה הקיימת כחלק מתכנון הקו הירוק ואף קובעת הפקעה נוספת של 3 מ' לטובת מדרכה מצפון לשדרות נורדאו, כחלק מתכנון פורטל תחנת הקו באזור זה.
יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן: "תוכנית אבן גבירול היא תוכנית דגל של תל אביב שמאפשרת לקדם התחדשות עירונית מעודכנת המוטה לטובת פינוי בינוי ומבוססת על קו הירוק של הרכבת הקלה שצפוי לעבור מתחת לרחוב. התוכנית מאפשרת לחדש את הרחוב המרכזי מחד אך לשמור על אופיו המיוחד מאידך, תוך העדפת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ונת"צ".
אדר' ארז בן אליעזר, מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון: "התוכנית מעודדת את התחדשות רחוב אבן גבירול באופן אשר ימשיך לעודד את האופי העירוני של הרחוב, תוך צמצום עדיפות לרכב פרטי, תמהיל דיור מגוון ומסחר. כל זאת, ברגישות והאיכות המתבקשת נוכח מיקום חלק מהתוכנית בתחום ההכרזה של העיר הלבנה".
הרחוב מהווה את אחד הרחובות המשמעותיים במרכז העיר, חוצה את רובעי מרכז העיר ומוביל לחלקי העיר הדרומיים ולשכונותיה הצפוניות. הרחוב משמש ציר לתנועת הולכי רגל, רוכבי אופניים, תחבורה ציבורית וכן מתוכננת ומבוצעת לאורכו בימים אלה הרכבת הקלה - הקו הירוק וחוצה אותו הקו הסגול ברחוב ארלוזרוב. מדובר ברחוב מעורב שימושים ושוקק חיים, בעל מוקדי משיכה רבים לאורכו ובעל מאפייני בינוי מובהקים הכוללים קולונדה המלווה את החזית המסחרית לאורכו.
עוד ב-
בנוסף, חלקו הדרומי של הרחוב כלול בתחום הכרזת אונסק"ו, כאתר למורשת עולמית במרכז העיר, בעל ערכים אדריכליים בסגנון הבינלאומי. התוכנית הינה ביוזמת הוועדה המקומית תל אביב-יפו ונערכה על ידי דני לזר אדריכלים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.בלי חניהגולן 03/2022/26הגב לתגובה זו0 0בלי מגמות חניה תל אביב הולכת לאבדון המעמד הגבוה לא נובע ברכבת או אוטבוססגור
-
5.די כבר עם חניה, רוצים רחובשמוליק 03/2022/24הגב לתגובה זו1 1אל תכנסו עם מכונית לתל אביב אם אתם לא חייבים. תל אביב פופולרית בגלל הרחובות שלה, לא בגלל מקומות החניה שלה. כנ"ל כל עיר תיירותית באירופה. כל מקום חניה זה פחות מקום לדברים שבאמת משנים. "צריך אבל להתנייד איכשהו", נכון זה למה יש לי רב קו אופניים ובמקרה הכי גרוע, מונית. "ומה עם בעלי מוגבלויות?", הם תקועים בפקקים שיצרו אנשים בלי מוגבלות. ונראה לכם שהם לא לוקחים אוטובוסים? קיצר, תוציאו את הראש מהסיקסטיז, אייססגור
-
4.לא מצליח להבין את ההגיון לבנות את הרכבת אנדר-גראונדתחשבו רגע 03/2022/23הגב לתגובה זו0 2הרבה יותר יפה לרחוב ונגיש (וגם זול) לבנות קו עילי, מה ההצדקה? פחות נתיב אחד לכל כיוון לרכבים. ביג פאקינג דילסגור
-
זאת בדיוק הבעיה: שאתה לא מביןזכריה 03/2022/24הגב לתגובה זו1 0בכל כרך מטרופולין הרכבת היא תחתיתסגור
-
א. גבירול לא מרכזיאיב 03/2022/25הגב לתגובה זו0 0דיזנגוף ראשי הבאנהוף הישראלי . א. גבירול אלנבי שוק הכרמל .סגור
-
3.גמרתם לתושבים את הבריאות..בסוף ישארו לגור בה רק עשיריםתושבת כועסת 03/2022/23הגב לתגובה זו1 1וכל הקסם של עיר שיש בה הכל מהכל, בעיקר צעירים ומשפחות צעירות ייעלם וישנה את פני העיר..והכל בסביל עוד ארנונה ועוד ארנונה ועוד ועוד..די להתחזרסגור
-
2.חולדאי הרס את דיזינגוף הפך לפינוקיו (ל"ת)יצחק 03/2022/23הגב לתגובה זו1 1סגור
-
1.די להאס העיר ובניית דירות לעשירים (ל"ת)מיכל לוי 03/2022/23הגב לתגובה זו1 0סגור