נדל"ן ותשתיות

"אין אכיפה, מכה כלכלית": המסר של ארגון קבלני הנגב

נגב פרוע: ארגון קבלני הנגב מדווח על מכת גניבות מאתרי בנייה בעיר, כאשר חלקם נדרשים לפרוטקשן. אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ: "אנחנו דורשים חומת מגן"
מערכת ice | 
ארגון הקבלנים מתריע - מכת גניבות מאתרי בנייה (צילום יחצ ארגון הקבלנים בנגב)
חוסר המשילות בנגב הוא נושא בוער זה זמן ממושך. תקופה ארוכה שחוסר המשילות בא לידי ביטוי ופוגע בכל הרבדים והענפים בעיר: ביטחון אישי, הטרדות על רקע מגדרי, איומים על עסקים ודרישה לפרוטקשן, גניבות בעולם הרכב, פריצות לבתים ועוד.
גם על ענף הבנייה והקבלנים חוסר המשילות לא פוסח: ארגון הקבלנים בנגב מדווח על שורת מקרים חריגה של גניבת ציוד יקר ערך ממספר אתרי בנייה שונים בעיר כשהבולטים בהם הם אתרי הבנייה שבשכונת "כלניות" בבאר שבע.
ארגון הקבלנים בנגב ממשיך ומתריע בפני הרשויות על חוסר משילות ואי סדרים בענף הבנייה שאינם מטופלים וכמעט ולא נאכפים. בשנתיים האחרונות העלה הארגון לסדר היום את תופעת "הקבלנות השחורה", כלומר גורמים שמתחזים לקבלנים ופועלים בשטח ללא רישיון קבלן וללא הכשרות. חוסר האכיפה וחוסר הטיפול של הרשויות וגורמי האכיפה מותירים את הענף לפורענות והתוצאה: מכת גניבות מתמשכת של ציוד יקר ערך מקבלנים באתרי הבנייה השונים ברחבי העיר.
 
לדברי צביקה ליבנה, מנכ"ל הארגון: "הגניבות זו אחת התופעות שקורות כשאין משילות ואין אכיפה. מדובר במכה כלכלית קשה עבור קבלנים ובחוסר אונים אל מול התופעה. שנים שקבלנים בנגב סובלים מגניבות ציוד וחומרי בנייה ואף נדרשים לדמי שמירה (פרוטקשן). לצערנו המשטרה לא מצליחה לשים ידה על העבריינים ולכן הקבלנים מרגישים מופקרים. הבעיה אינה בחקיקה, הבעיה היא באכיפה. גם משרד השיכון, גם הרשויות המקומיות וגם משטרת ישראל לא מקצות את מספר העובדים הנדרש לצורך אכיפה. במשרד השיכון יש 3 חוקרים שעוסקים בנושא בכל הארץ, בעיריות השונות יש לפעמים עובד אחד ולפעמים אף אחד אינו עוסק בנושא, ומשטרת ישראל לא מקצה את המשאבים הנכונים לגודל התופעה. פה השערורייה. אין ספק שהבעיה תלך ותחמיר ככל שהוואקום יגדל וחוסר האכיפה ימשיך".
חשוב לציין כי תופעה זו משפיעה ישירות על ענף הבנייה וגורמת לשחיקה, להפסדים כלכליים ואף עשויה להוביל להקפאת תהליכי הבנייה ופגיעה ישירה בפרנסתם של העובדים בענף.
 
איציק, קבלן בנייה בעיר מספר: "המשטרה לא מסיירת מספיק ולא נוכחת בשטח. רק בשבוע האחרון נגנב ממני ציוד בשווי של מאות אלפי שקלים. כבר איבדתי את האמון במשטרה, בפעם האחרונה שהגשתי תלונה על גניבה, התלונה נסגרה מחוסר עניין לציבור. די, גם לנו נמאס, לא נסכים להיות בובה על חוט של ארגוני פשיעה שמעוניינים בפרוטקשן". 
אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ: "הגיע הזמן שהממשלה תתייחס לתופעת המשילות בנגב ברצינות. אנחנו דורשים חומת מגן עבור הנגב. יש לנקות ולסלק את הנשק הלא חוקי שמסתובב באזור, שתהיה נוכחות משטרתית מאסיבית ולא רק יום אחרי הפיגוע. לא רק ציבור הקבלנים סובל, כל הנגב סובל והגיע הזמן לשים לזה סוף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה