נדל"ן ותשתיות

התחדשות עירונית ביבנה: אירוע הריסת בניין ישן ראשון בעיר

חברת גרופית הרסה את הבניין הישן בפרויקט גרופית יבנה צפון. ומה התמורות לבעלי הדירות?
מערכת ice | 
ראש העיר יבנה, צבי גוב-ארי (צילום עמית אלפונטה)
חברת היזמות והבנייה גרופית הורסת היום (שלישי) את המבנה הישן ברחוב הגלבוע 79, לקראת בניית השלב הבא בפרויקט ההתחדשות העירונית גרופית יבנה צפון. זוהי ההריסה הראשונה בעיר, אשר מקדמת תהליכי התחדשות נרחבים. לאירוע הגיעו דיירי הפרויקט, אנשי החברה ובכירי העירייה, ולאחר ברכות והרמת כוסית החלה הריסת הבניין. 
33 דיירים שהתגוררו בבניין הישן כבר עברו לדירתם החדשה בשלב א' בפרויקט, אשר נבנה בשיטה של בינוי-פינוי, כלומר ראשית נבנה המגדל החדש ורק לאחריו נהרס המבנה הישן. התמורה לבעלים היא דירה חדשה גדולה יותר עם חדר נוסף, וכן חניה תת קרקעית, מחסן ומרפסת בגודל 12 מ"ר. לאחר ההריסה תתחיל החברה בבניית המגדל השני. הבניין הראשון שאוכלס הוא כיום הגבוה ביותר בעיר.
 
ראש העיר, צבי גוב-ארי, אמר כי "היום זו חגיגה ליבנה. במרוצת השנים חזרתי על העיקרון שקבעתי והוא שאנחנו לא משאירים אף אחד מאחור. הכוונה הייתה לחידוש ובינוי השכונות הוותיקות והיום נעשה במקום הזה דבר גדול. אני שמח שהתושבים הוותיקים של העיר יזכו ליהנות מאיכות חיים, מגורים ורווחה ברמה אחרת. אנחנו מגשימים ועושים את מה שחלמתי עליו שנים, להסיר את הבתים שנבנו לפני 1980 ולחדש את פני העיר".
עוד הוסיף כי "לראשונה בהיסטוריה של יבנה הורסים בניין מגורים ישן ומקימים במקומו מבנה חדש ומודרני. בעתיד הלא רחוק הנוף של יבנה יהיה ללא המבנים הישנים! זהו דבר אדיר וחזון שיתגשם. ברכתי לתושבינו שנכנסו למשכנם החדש, לאלה שהאמינו ונתנו את הכח להגשמת היעד. תודתי לכל השותפים, למ"מ וסגן ראש העיר, חיים מסינג, למנכ"ל העירייה דוד שטרית, למהנדס העיר, קובי נעים על ההובלה ולאנשי אגף ההנדסה הנפלאים שעמלו על קידום הפרויקט. אני מאחל לבאים אחריי להמשיך להלך בדרך בטוחה וסלולה של פיתוח העיר וקידומה".
 
עמיר רחלבסקי, מנכ"ל גרופית, אמר כי "אני מברך את הדיירים ובטוח שזה רגע מרגש עבורם לפחות כמו שהוא עבורנו. לוקח שנים להוציא לפועל פרויקט התחדשות עירונית בהיקף כזה, כאשר נכנסנו לפעילות ביבנה זה היה נראה לדיירים כמו חלום רחוק, כיום חלק מהם כבר גרים בדירה החדשה שקיבלו בתהליך. יבנה צמחה בשנים אלה ונחשבת כיום לעיר חזקה ומתפתחת במרכז, עם הגירה חיובית ועתיד מבטיח". רחלבסקי הוסיף כי "התחדשות עירונית היא תוצאה של עבודה מורכבת ושיתוף פעולה של שנים. אני מודה לדיירים, לאנשי העירייה ובראשם ראש העיר, מהנדס העיר ולכל המחלקה ההנדסית שהאמינו בנו ובפרויקט ושעזרו לקדם אותו".
במסגרת פרויקט גרופית יבנה צפון ייבנו סך הכל 286 דירות בארבעה בניינים בני 16-22 קומות, עם חניון תת קרקעי בן 4 קומות, ויפונו מבני רכבת ישנים הכוללים 56 דירות ו-6 חנויות. המגדל השני שבנייתו תתחיל יהיה בגובה של 19 קומות ויכלול 86 דירות בנות 3, 4, 5 ו-6 חדרים, וכן פנטהאוזים. דירות ה-6 חדרים כוללות יחידה המתאימה לקליניקה או משרד.
החברה החלה בשיווק שלב ב' בפרויקט, ומציעה כיום דירות במחירים המתחילים ב-1.83 מיליון שקל לדירת 3 חדרים, כאשר עד כה נמכרו 10 דירות. האכלוס צפוי בעוד כ-3.5 שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה