נדל"ן ותשתיות

אלקין בהצהרה משמעותית: "הכפלנו את כמות הדירות"

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין נאם בכנס באילת והתייחס לעליית מחירי הדיור, חוק המכר והעלייה בשכ"ד "נעבור את זה"
מערכת ice |  1
זאב אלקין (צילום פייסבוק/ זאב אלקין)
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר בכנס "קיבלנו את שוק הדיור לאחר שנתיים ללא תקציב ובתקופה הקשה ביותר. בשנת 2021 הכפלנו את הכמות ושיווקנו למעלה מ100 אלף יח"ד והשנה על פי הנתונים העדכניים אף נעבור את זה".

במהלך נאומו התייחס השר לחוק המכר וטען שהחוק יחסוך כסף רב לזוגות צעירים. טענות אלה הובילו להפרעות מצד קבלנים שנכחו באולם ולקריאות ביניים, להם השיב אלקין בביטול "תיקון חוק המכר הוא עובדה מוגמרת, לא יעזרו התקפות או איומים עלי". בנוגע לנושא השכירות אמר השר "לא חיכינו לשיח התקשורתי, וקבענו קידום שכירות לטווח ארוך כיעד מרכזי שלנו כבר לפני שנה". השר דיווח כי בשנת 21 שיווקו דרך חברת ״דירה להשכיר״ מעל 6500 יח"ד להשכרה לטווח ארוך בנוסף ל10000 יחידות נוספות שעתידות להיקלט במהלך שנת 2022.
באשר לעליית מחירי הדירות השר אלקין ציין "אותי מעניינים הזוגות הצעירים שאין להם דירה ולהם אני מחויב". אלקין תיאר שבמטרה להאט את העלייה משרדו הקפיא את מחירי הדירות על שומת 2020. עוד הוסיף השר כי יותר מ30,000 זוגות יהיו זכאים להנחה ברכישת הדירות עוד השנה בנוסף ל 45,000 זוגות שיהיו זכאים להנחה בשנה הבאה.
 
גם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן, דיבר בכנס והבהיר: ״צריך לזכור שבשוק הדיור לא ניתן לטפל עם קסמים, הטיפול לוקח זמן ואנחנו מקדמים הרבה תהליכם מקבילים במטרה להביא את התוצאות בהקדם". עוד הוסיף פרידמן ותיאר את פעילות משרד השיכון "אנחנו ממשיכים בקצב טוב. מספר העסקאות הגיע גם הוא לשיא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לי כבר 16 דירות, עוד מעט אקנה עוד אחת. תודה תבנו עוד (ל"ת)
    יוסי 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור