נדל"ן ותשתיות

ההתחדשות העירונית בירושלים גוברת, אך רחוקה מלהיות מספקת

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים כי חלה עליה משמעותית בכמות הבניה במסגרת התחדשות עירונית בירושלים, יחד עם זאת הפוטנציאל הקיים גדול בהרבה
מערכת ice | 
בנייה (צילום pixabay)
לפי נתוני הלמ"ס לא פחות מ- 800 דירות החלו להיבנות בתקופה שבין אפריל 2021 למרץ 2022 במחוז ירושלים. מדובר בכמות כפולה במספר ביחס להתחלות הבנייה שבתקופה המקבילה בשנה שעברה. עוד עולה מהנתונים שבפינוי בינוי החלו להבנות – 170 יחידות דיור השנה לעומת 20 בלבד בתקופה המקבילה, בתמ"א 38-1 החלו להבנות 260 יח"ד לעומת 219 יח"ד בתקופה המקבילה ובתמ"א 38-2 החלו להבנות 359 יח"ד לעומת 166 יח"ד.
 
איילת קראוס שותפה, ומנהלת שלוחת ירושלים של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית מציינת שעל אף העלייה הגדולה במספרים, פוטנציאל ההתחדשות העירונית בירושלים רחוק מלהיות ממומש עד תום.
 
לצורך העניין רק בשנה האחרונה החלו להבנות במחוז ירושלים כ- 5500 יח"ד חדשות, כך שההתחדשות העירונית מהווה רק כ- 14.5% מהתחלות הבנייה במחוז ירושלים, לשם השוואה במחוז תל אביב ההתחדשות העירונית מהווה כמעט מחצית מהתחלות הבנייה. כמו כן על פי מרשם מבנים ודירות של הלמ"ס, בירושלים בלבד ישנן עשרות אלפי דירות בירושלים שאותן יש לחדש בעשורים הקרובים.
  
הפתרון להאצת תהליכי ההתחדשות בעיר וקיצור משך ביצוען שמציעה קראוס הוא הגדלת היקף הפרויקטים המקודמים בהתאם לעקרונות המודל החברתי. עבודה בשיתוף פעולה מלא עם בעלי הדירות, תוך זהות אינטרסים מלאה עימם והתייחסות לבעלי הדירות כאל בעלי הקרקע המקבלים את ההחלטות בעצמם לגבי עתידם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה