נדל"ן ותשתיות

זוכי מחיר למשתכן שוב נדפקו: הקבלנים מבטלים את החתימות

זוגות זוכי דירות "מחיר למשתכן", נוכחו לדעת כי נקלעו לוויכוח בין הקבלנים למשרד השיכון בנושא חוק המכר. חלק מהזוכים הספיקו לחתום על חוזים, וחלקם נתקעו ללא מועד ידוע
מערכת ice |  2
דירה בהנחה (צילום פלאש 90)
זוכי הגרלות מחיר למשתכן בירושלים קיבלו מייל בו נכתב להם כי חתימות החוזים שלהם התבטלו. על פי ההודעה שנשלחה, הסיבה לביטול היא העברת חוק המכר החדש, שעל פיו הוחלט כי חברות הבנייה יוכלו להצמיד למדד התשומות רק עד 40% ממחיר הדירה ולא את מחיר הדירה כולו כפי שהיה עד כה.
חברת "גיא ודורון לוי הנדסה בניה השקעות בע"מ", כתבה לזוגות הצעירים זוכי ההגרלה כי "לאור פניית התאחדות הקבלנים לשר הבינוי והשיכון...זוכים שיגיעו למשרדים, לא יוכלו לחתום על חוזים, מועד אחר לגבי חתימת החוזים יועבר בהקדם".
 
מחברת גיא ודורון לוי נמסר: "החברה החלה להחתים את הזוכים בפרויקט על החוזים כבר לפני מספר ימים תוך רצון ליישום תנאי החוק החדש. אולם, אתמול נודע כי התאחדות הקבלנים מגישה בג"צ, דבר שהופך את הקערה על פיה. ומתוך הבנה כי אי הבהירות חושפת את החברה לסיכון כלכלי גדול, של מיליוני שקלים בכל פרויקט, וזאת לאור עליית המדד ועליות מחירי חומרי הגלם, הודענו לדיירים כי ההחתמות נעצרות. עם זאת בכוונתנו להגיש היום."

מייל שנשלח לאחד מהזכאים בתוכנית (צילום מסך, פורסם ע"י ביני אשכנזי באתר וואלה)
נזכיר כי התיקון לחוק המכר שעבר בשבוע שעבר ממשיך לעורר סערה, והתאחדות הקבלנים החליטה להיאבק בו גם דרך בית המשפט העליון, עם מתקפה חריפה נגד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין.
התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הארגון היציג של המעסיקים בענף הבניין והתשתיות, שלחה מכתב חריף לשר הבינוי והשיכון אלקין, כמו גם ליו"ר הכנסת מיקי לוי על "התערבות חקיקתית פסולה, בוטה וחסרת תקדים של המחוקק הראשי" בכל הקשור לחופש החוזים וזכות הקניין של קבלנים בהתקשרותם עם רוכשי דירות ומשרדים. הקבלנים גם תוקפים את ההחלטה להחיל את החוק לרטרואקטיבי "מדובר בתיקון לחוק שבהליך חקיקתו נפלו פגמים מהותיים רבים המחייבים, כשלעצמם, את ביטולו".
לדברי הקבלנים, החקיקה שנועדה כביכול להילחם במחירי הדיור הינה "דורסנית ופופוליסטית", וכי "אין בינה לבין היכולת לצנן את שוק הדיור הרותח דבר וחצי דבר", והוסיפו כי "תוצאת החקיקה היא החמרה שלא לצורך של חקיקה קיימת לכיוון של התערבות פסולה מצד המחוקק בכלים מקובלים הנהוגים שנים (הצמדה למדד) לא רק בענף הבניה אלא בכל המשק", וכי אפילו הזמן שהביאו לקבלנים להתארגן מפרסומו היה שבוע בלבד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממשלה מנותקת
    פתאל 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי הטיפש שחשב שהקבלנים יספגו את אי ההצמדה המלאה של המדד. כל בר דעת מבין שהם יעלו את מחירי הדירות והציבור ישלם את מחיר הטמטום של אלקין ושו"ת
    סגור
  • 1.
    אדם לאדם זאב (אלקין)
    רון 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדהים איך כל מה שהפולטיקאי הזה נוגע בו מתחרבש ככה...
    סגור