נדל"ן ותשתיות

הקבלנים נלחמים באלקין: "שר השיכון הכושל בתולדות ישראל"

התאחדות הקבלנים הולכת עד הסוף במאבק נגד תיקון חוק המכר והצמדת רק 40% ממדד תשומות הבניה למחיר הדירה, ועותרים לבג"ץ נגד הכנסת ושר השיכון אלקין. ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים: "מקווה שבמהרה יסיים תפקידו"
מערכת ice |  1
ראול סרוגו, זאב אלקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
התאחדות הקבלנים בוני הארץ נלחמת עד הסוף בתיקון חוק המכר, ומימשה היום (רביעי) את האיום והגישו עתירה לבג"ץ נגד הכנסת, שר הבינוי והשיכון, שר המשפטים ומועצת מקרקעי ישראל. העתירה הוגשה על ידי ב"כ ההתאחדות, עורכי הדין איה רייך-מינא וינון חימי.
כזכור, בכנסת הועבר התיקון שקידם השר אלקין במטרה לחסוך עשרות אלפי שקלים לרוכשי הדירות, כאשר הוחלט כי חברות הבנייה יוכלו להצמיד למדד התשומות רק עד 40% ממחיר הדירה ולא את מחיר הדירה כולו כפי שהיה עד כה.
 
התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הארגון היציג של המעסיקים בענף הבניין והתשתיות, שלחה בעבר מכתב חריף לשר הבינוי והשיכון אלקין, כמו גם ליו"ר הכנסת מיקי לוי על "התערבות חקיקתית פסולה, בוטה וחסרת תקדים של המחוקק הראשי" בכל הקשור לחופש החוזים וזכות הקניין של קבלנים בהתקשרותם עם רוכשי דירות ומשרדים. הקבלנים גם תוקפים את ההחלטה להחיל את החוק לרטרואקטיבי "מדובר בתיקון לחוק שבהליך חקיקתו נפלו פגמים מהותיים רבים המחייבים, כשלעצמם, את ביטולו".
 
לדברי הקבלנים, החקיקה שנועדה כביכול להילחם במחירי הדיור הינה "דורסנית ופופוליסטית", וכי "אין בינה לבין היכולת לצנן את שוק הדיור הרותח דבר וחצי דבר", והוסיפו כי "תוצאת החקיקה היא החמרה שלא לצורך של חקיקה קיימת לכיוון של התערבות פסולה מצד המחוקק בכלים מקובלים הנהוגים שנים (הצמדה למדד) לא רק בענף הבניה אלא בכל המשק", וכי אפילו הזמן שהביאו לקבלנים להתארגן מפרסומו היה שבוע בלבד.
בעתירה שהוגשה היום, חזרו הקבלנים על הטענות וכי "התיקון לחוק המכר פוגע בזכויות היסודיות של הקבלנים במדינת ישראל, ובראשן חופש החוזים וזכות הקניין, אינו עומד, לדברי העתירה, בדרישות פסקת ההגבלה, לוקה ברטרואקטיביות פסולה וכן מאחר שנחקק בהליך חקיקתי רווי פגמים".
ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה: "אלקין הינו שר השיכון הכושל בתולדות ישראל. בשנת כהונתו האומללה נגרמו לזוגות הצעירים בארץ נזקים כספיים של מאות אלפי ש״ח עקב עליות המחירים חסרות התקדים של מחירי הדירות ושכר הדירה. אני מקווה שבמהרה יסיים תפקידו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הקבלנים חזירים וגנבים
    מיקי 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד הוכחה מדוע המחירים לא ירדו ועוד הוכחה על העבודה הערבית שהם מבצעים מסכנים הרוכשים
    סגור