נדל"ן ותשתיות

שוק המשכנתאות עדיין לוהט: הישראלים לא פוחדים מהריביות?

חרף הזינוק בריבית וההקשחה של התנאים, בבנק ישראל מדווחים כי אין שינוי בהיקף המשכנתאות גם בחודש יוני שעמד על 11.8 מיליארד שקל. 45 אחוז מהמשכנתאות מסוכנות, ירידה קלה בשווי המשכנתא הממוצעת. וגם: מה יקרה ביולי עד ספטמבר?
מערכת ice | 
משכנתא (צילום vecteezy)
היום (שני) פורסם הדו"ח המשלים של בנק ישראל על שוק המשכנתאות לחודש יוני, כאשר נתונים חדשים מגלים כי השוק עדיין לא מתקרר ולוקחי המשכנתאות ממשיכים ליטול על עצמם סיכונים גדולים יותר ויותר, זאת חרף הזינוק הרצוף בריביות.
השוק תמיד מגיב באיחור לכך, אבל מהתאחדות יועצי המשכנתאות נמסר: הדו"ח המשלים של בנק ישראל מגלה כי נמשכת מגמת העצירה בשוק המשכנתאות, בכל הפרמטרים גם במספר תיקים המשכנתאות שם ישנה ירידה קלה ל-11,880 תיקי משכנתאות לעומת 11,978.
 
היקף המשכנתאות בחודש יוני הוא 11.8 מיליארד שקל, אבל 45 אחוז מהמשכנתאות הן בעלות שיעור מימון גבוה של 60 אחוז לפחות מערך הדירה. 44 אחוז מהמשכנתאות הן בהחזר גבוה מ-30 אחוז מההכנסה הפנויה.
וגם במשכנתא הממוצעת, שירדה ל988,000 שקל לעומת 995,000 בחודש הקודם, יש משמעות/פרשנות אחרת: מדובר בהמשך העצירה בשוק הנובע מעליית הריבית, בחודשים הקרובים נראה המשך ירידה בעיקר במספר המשכנתאות. בבנק ישראל גם מבינים שיש בעיה בנושא.
יועץ המשכנתאות צחי גרוסמן אמר ב'תכנית חיסכון': "בחודש יולי יהיה שינוי כיוון, יש טלפונים מבנקים שמרגישים ירידה חזקה בפעילות, פתאום לא מגיע הווליום והם רעבים לעסקאות. את תראי כבר ביולי ירידה מסוימת ובאוגוסט וספטמבר ירידה של ממש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה