נדל"ן ותשתיות

הגג בבניין יחסוך לכם כסף? כך המדינה תבדוק

מהפכת האנרגיה המתחדשת גם בדיור הציבורי. לראשונה בישראל: תצלומי אוויר יסייעו לזהות גגות בדיור הציבורי עליהם ניתן להתקין פאנלים סולארים
מערכת ice | 
הריסת בניינים בפרויקט של חברת מטרופוליס ברחוב אנטוקולסקי בתל אביב (צילום ינאי אלפסי)
מהפכת האנרגיות המתחדשות מגיעה לדיור הציבורי. בתקופה האחרונה משרד הבינוי והשיכון  ומשרד האנרגיה ביצעו הליך בדיקה מעמיק בו בוצע ניתוח לכלל הדירות והמבנים במאגר הדיור הציבורי, בסופו נמצא כי קיים פוטנציאל ראשוני גבוה להקמת פאנלים סולאריים על גגות המבנים במטרה לקדם ייצור אנרגיה מתחדשת.
כצעד ראשון המשרדים יזמו פרויקט צילומי אוויר אשר מטרתו למפות את פוטנציאל גגות המבנים המשותפים בדיור הציבורי להקמת פאנלים סולאריים. חברת "אופק צילומי אוויר" נבחרה למפות את פוטנציאל הגגות של כ-650 מבנים של הדיור הציבורי באמצעות ניתוח תצלומי אוויר.
 
בימים אלה מעבירה החברה את התוצרים הראשונים של העבודה, לאחריה יפרסם משרד הבינוי והשיכון בסיוע משרד האנרגיה מכרז ליזמים בתחום אנרגיה מתחדשת להתקנת מערכות סולאריות על הגגות. במסגרת המכרז, יתקין היזם פאנלים סולאריים על גגות מבני הדיור הציבורי ובתמורה ידאג לאיטום ותחזוקת גג המבנה, לתאורה בחדר המדרגות ולתשלום קבוע לדיירים למשך תקופת ההתקשרות. 
כמו כן במסגרת שיתוף פעולה בין משרד הבינוי והשיכון ומשרד הרווחה והשירותים החברתיים בוצעו מחקרים אקדמיים עם הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון לגבי אופן קיום מיטבי של שיתוף פעולה ממשלתי עם הדיירים, לקידום המהלך של התקנת פאנלים סולאריים במבנים.
מהלך זה מתווסף לפיילוט ירוק נוסף שמקדמים משרדי הבינוי והשיכון והאנרגיה, במטרה לקדם חדשנות טכנולוגית בתחום התייעלות באנרגיה במבני מגורים קיימים וכן התקנת ארובה סולארית במבנים בהם רוב הדירות הינם דיור ציבורי. הארובה הסולארית מייצרת חיסכון כלכלי ושיפור באיכות חייהם של הדיירים, שהותקנה בחדרי מדרגות של בניינים בהם אין חלונות, מעניקה שני סוגי פתרונות עבור הבניין: הכנסת תאורה טבעית שמאפשרת חיסכון בשימוש בתאורה חשמלית, ואוורור הבניין אשר עתיד לצמצם את צריכת החשמל הגבוהה לצרכי מיזוג אוויר.
שני פרויקטים אלו הינם פרי של שיתוף פעולה פורה בין משרד הבינוי והשיכון האחראי על הביצוע ומשרד האנרגיה שמעניק תמיכה תקציבית ומקצועית. כמו כן, משרד האנרגיה צפוי לקדם מהלך למיפוי הפוטנציאל של אנרגיה סולארית בגגות מבנים ברחבי המדינה, בעלות של כ-4 מיליון שקל זאת במסגרת הצעת מחליטים בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה