נדל"ן ותשתיות

מפעל חדשני לייצור דלקים סינתטיים ירוקים יוקם בנאות חובב

חברת ראלקו ג'י טי נאות חובב בע"מ תקים את מפעל חדשני למיחזור פסולת כללית לאחר מיון שהופכת לדלק סינטטי בטכנולוגיה המתקדמת בשוק. עלות הקמת המפעל היא כמיליארד שקלים והוא צפוי להשתרע על פני 107 דונם 
מערכת ice | 
נאות חובב (צילום באדיבות גריפין)
מפעל ראלקו GT יוקם בקרוב בשטחי המועצה התעשייתית נאות חובב, כשהעבודות לבנייתו צפויות להתחיל לקראת תחילת 2024. המפעל עתיד לייצר דלקים סינתטיים ברי קיימא ובכך להיות חלוץ בענף זה בישראל ובעל הטכנולוגיה המתקדמת ביותר במזרח התיכון. המפעל העובד בכלכלה מעגלית, יופעל בתהליך הנקרא גזיפיקציה: בתהליך זה, חומר הגלם שישמש את המפעל הוא שאריות פסולת עירונית, (לאחר מיון), שיהפכו לדלק בר קיימא סינתטי לשימוש תעשיית התעופה.
המפעל צפוי להשתרע על פני שטח של כ-107 דונם ויועסקו בו על פי התחזיות כרגע כ-100 עובדים ועלותו נאמדת בכמיליארד שקלים ובכך הוא עתיד להפוך לאחד המפעלים הגדולים באזור. 
המפעל עתיד לייצר דלק סינתטי בר קיימא, מהשאריות של הפסולת העירונית, לאחר שמוינו והוצאו ממנה כל החומרים הניתנים למחזור. מן השאריות האלה, אשר תגענה אל המפעל – במקום למטמנה, יפיק המפעל המתקדם מסוגו בעולם, דלק סילוני סינטטי. דלק סילוני בר קיימא זה, עתיד לשמש את התעופה המסחרית בשנים הבאות.
ארז בדש, ראש מועצת נאות חובב: "הקמת המפעל שמציע פעילות תעשייתית תוך הגנה על הסביבה מתיישבת עם חזון המועצה לפיתוח תעשייה ברת קיימא תוך חיזוק הכלכלה האזורית ופיתוח מעגלי תעסוקה נוספים לרווחת תושבי הנגב. אני מברך את חברת ראלקו על הצטרפותה לנאות חובב ונמשיך ללוות אותה לכל אורך התהליך עד להקמת המפעל". בהתאם למיקומה של מועצת נאות חובב, ייהנה מפעל ראלקו ממסלול מהיר וסל הטבות ייחודי. 
 
שרון זייד, מוביל הפרויקט בנאות חובב: "מדובר במפעל חדשני הראשון מסוגו במזרח התיכון. אשר, בנוסף לדלקים המתקדמים שייצר, יביא בשורה משמעותית למניעת ההטמנה – אשר מייצרת אחוז ניכר מגזי החממה הנפלטים. ארגון התעופה הבינלאומי מכתיב דירקטיבה ברורה, לשימוש בדלקים ברי קיימא, אשר מהווה בסיס לתכנית ההקמה של ראלקו לייצר הדלק המתקדם, לשימוש מסחרי לצרכי תעופה. הדלקים יעמדו בתקנים הברורים והמחמירים על פי סטנדרטים לדלק תעופתי".
הפארק האקו תעשייתי נאות חובב הוא עוגן כלכלי מרכזי בנגב ומודל ייחודי לתעשייה בת קיימא וצמיחה ירוקה בישראל ובעולם. הפארק מתפרש על פני כ – 80,000 דונם והוא מספק פרנסה לכ-12,000 משפחות בנגב. בכל שנה מפעלי התעשייה שבשטחי המועצה מייצאים סחורות בשווי מיליארדי דולרים ולמעשה מהווים עוגן כלכלי חברתי לנגב ולמדינת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה