נדל"ן ותשתיות

לפיד: "אופוזיציה מופקרת, לא נביא את ההסכם להצבעה בכנסת"

ראש הממשלה יאיר לפיד כינס אתמול מסיבת עיתונאים בה עדכן כי הממשלה אישרה עקרונית את הסכם הגז עם לבנון. הוא תקף את האופוזיציה - "לאור ההתנהגות המופקרת של האופוזיציה - החלטנו לא להביא את ההסכם להצבעה בכנסת"
מערכת ice |  9
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ)
אמש (רביעי) כינסו ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושרת האנרגיה קארין אלהרר מסיבת עיתונאים בו עדכנו כי הממשלה אישרה עקרונית את הסכם הגז עם לבנון. לפיד אמר על ההסכם – "זהו הישג כביר למדינת ישראל, לביטחון ישראל ולכלכלת ישראל".
הוא הסביר כי פנה ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו – "הוצאתי הערב הזמנה לעדכון ליו"ר האופוזיציה נתניהו, כדי שהוא יכיר את ההסכם ופרטיו. אנחנו נזמן לעדכון את כל ראשי מפלגות האופוזיציה ונחשוף אותם בפעם הראשונה לפרטי ההסכם". במהלך מסיבת העיתונאים ראש הממשלה אף הסביר מדוע ההסכם לא הובא לאישור הכנסת – "לאור ההתנהגות המופקרת של האופוזיציה – החלטנו לא להביא את ההסכם להצבעה בכנסת".
 
עקרונות הסכם הובאו תחילה לאישור הקבינט בו השרה איילת שקד נמנעה. לאחר אישור הקבינט הנוסח הועבר לאישור הממשלה – שם הוא עבר ברוב גדול כאשר הפעם שקד מצביעה כנגד ההסכם והשר יועז הנדל נמנע. בכירי המערכת הביטחון בהם ראש המוסד, הרמטכ"ל וראש השב"כ הדגישו כי ההסכם אינו טוב לחיזבאללה שלא לקח חלק במשא ומתן.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    האופוזיציה אכן מתנהלת בחוסר אחריות לאומית ובוגדת בתפקיד
    קור 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפקיד האופוזיציה לבקר את הממשלה, לא לתמוך בחקיקה שלדעתה לא ראויה וכן לתמוך בחקיקה לטובת האשרחים בנושאים שאין עליהם מחלוקת. האופוזיציה הנוכחית, מועלת בתפקידה כאשר היא מצביעה נגד הצעות חוק שהיא עצמה העלתה בהיותה ממשלה. כך היא פועלת בניגוד לתפקידה, בניגוד לטובת האזרח. האופוזיציה אפילו הצביעה נגד חידוש המעמד המיוחד של היהודים תושבי ההתנחלויות וזה בניגוד מוחלט לאג'נדה הימנית. מזל שראש הממשלה הנוכחי, לפיד, מצא דרך לעקוף את המכשלה הזו. לסיכום, האופוזיציה נוהגת בחוסר אחריות לאומית וההגדרה של "התנהגות מופקרת" מתאימה לעניין זה.
    סגור
  • 5.
    ארדואן
    Ab 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דיקטטור הזוי
    סגור
  • 4.
    דמוקטטורה נוסח לפיד
    שפיות זמנית 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לפיד "הדמוקרט" רגיל שכל הבובות שברשימתו סרות למרותו (אחת מהן אפילו מעמידה אותו בקו אחד עם הקב"ה...), לכן קשה לו לקבל דעה אחרת של "מן אוסף גדול של חכי"ם" שנקרא אופוזיציה, מבחינתו מדובר בחוצפה, איך מעזים לחלוק על דעתו... איפה אבירי הדמוקרטיה כשצריך אותם שיסבירו לו שזו השיטה - ומה שהוא עושה היום עלול לחזור אליו מחר ובצדק. כאשר נמנעים מלהעביר הסכם שכולל ויתור על שטח בטענה שההתנהגות של האופוזיציה בעייתית או מופקרת... זו תחילת סוף הדמוקרטיה. ולעניין זה אצטט אילנות נמוכים: "כשאנשים קטנים עושים צל גדול - זה סימן שהשמש שוקעת".
    סגור
  • 3.
    דיקטטורה של לפיד
    אורח 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זהירות יש כאן דיקטטורה של לפיד.מי שם את לפיד להחליט בשבילינו לתת שטחים ששייכים לנו. אפילו ראש ממשלת לבנון אמר שלפיד נתן אדמות ששיכות לישראל. ולפיד לא מביא להצבעה זה רק אומר שהוא יותר מסטלין ממש דיקטטור.
    סגור
  • הכנסת וההחוק שמו את לפיד לראש ממשלה אהה ועוד מליון מצבי (ל"ת)
    הכנסת וההחוק 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    חוצפן שפל! מעביר במחטף רגע לפני סילוקו שטחים יקרים מפז. (ל"ת)
    ביבי 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • שטחים יקרים מפז ? אתה אידיוט ??? (ל"ת)
    קור 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אני מבין שיש גיס חמישי בממשלה איילת שקד
    ייייייישששששש 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפיד כל הכבוד תמשיך לעבוד למעם עם ומדינת ישראל!! אם ביבי יבחר ימשיך לכבוד עבור ביבי ומשפחתו
    סגור
  • מי זו ??? (ל"ת)
    קור 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור