נדל"ן ותשתיות

אלפי דירות חדשות בדרך: זו העיר שתגדל ב-25 אלף תושבים

6,000 יחידות דיור חדשות בחדרה: הוועדה המחוזית חיפה אישרה את התוכנית "שכונת הפארק" הכוללת, כ-4,500 יחידות דיור, ואת תוכנית 'מתחם 17' הכוללת כ-1,500 יחידות דיור
מערכת ice |  1
הדמיה תוכנית 17 בחדרה (צילום ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים)
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה לאשר שתי תוכניות הכוללות 6,000 יחידות דיור בחדרה: תוכנית להקמת שכונת מגורים - "שכונת הפארק" הכוללת כ-4,500 יחידות דיור ותוכנית 'מתחם 17' הכוללת כ-1,500 יחידות דיור.
תוכנית "שכונת הפארק", ממוקמת מזרחית למרכז העיר חדרה, והינה על שטח כולל של כ-650 דונם בבעלות פרטית, וממשיכה את הפיתוח של שכונת "אקו פארק" הקיימת הגובלת בה מצפון. התוכנית כוללת כ-4,500 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 3-29 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 100 יוקצו עבור דיור מוגן, ו-1,064 יוקצו עבור דירות קטנות.
 
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה שטחים רבים לצורכי ציבור, ובכללם שטח לטובת הקמת קריית חינוך גדולה שתשמש את כלל העיר. גולת הכותרת של התוכנית היא הפארק הגדול שבמרכזה, המהווה המשך של הפארק המצליח בשכונה הקיימת מצפון, ורשת שבילים החוצים אותה לאורך ולרוחב ומאפשרים הליכה בטוחה בין המגורים, הפארק ומוסדות ציבור כמעט ללא חציית כבישים.
התוכנית נערכה על ידי משרדי האדריכלים גיורא גור ושות', מן-שנער ופינצי רווה לונדון. בתוך כך, אושרה תוכנית 'מתחם 17', הממוקמת  מדרום-מערב למרכז העיר, ובצמוד לשכונת ברנדייס בעיר, על שטח של כ-217 דונם. התוכנית כוללת כ-1,500 יחידות דיור שיוקמו מבני מגורים של 3-24 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 386 יוקצו עבור דירות קטנות. הבינוי המוצע מדורג ומתחבר לבניה הנמוכה הקיימת בשכונת ברנדייס, והוא סובב ציר ירוק המתחבר אל המוקד הציבורי.
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 23 דונם עבור מבני ציבור בהם הרחבת בית הספר הדמוקרטי בעיר, וכן שטח לטובת הקמת בית ספר יסודי, 27 דונם שטחים ציבוריים פתוחים, וכן טיילת המקשרת את השכונה לשטחים הפתוחים מדרום לה. התוכנית נערכה על ידי משרד "ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים".
מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל: "תוכניות שכונת הפארק ומתחם 17 משלימות את הפיתוח של דרום חדרה ומחזקות את הקשר בין מרכז הישוב הוותיק לשכונות במזרח. התכניות מציעות היקף יחידות גדול בתמהיל מגוון הנותן מענה לסוגים שונים של משקי בית. לצד זאת, התכניות כוללות מערך רחב היקף של שטחים למבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים והשלמה של הפארק המרכזי המתחבר לפארק המפותח מצפון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ולבטל את תכנית הותמל במזרח
    מתכנן ערים 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלו תכניות טובות התואמות את תכנית המתאר העירונית. אישורן מוכיח שתוכנית הותמל, כמו הותמל עצמו, מיותרת.
    סגור