נדל"ן ותשתיות

מכלול מימון מדווחת: תיק האשראי עלה ב-15% ברבעון השלישי

החברה מדווחת על עלייה של כ-15% מהרבעון הקודם בהיקף תיק ההלוואות והשקעות לסך של כ- 873 מיליון שקל
מערכת ice | 
אורי פז (צילום דניאל לילה)
חברת מכלול מימון הבורסאית, העוסקת במתן אשראי חוץ בנקאי ליזמים בבנייה למגורים ובמתן חוב מורכב, מימון עסקים בצמיחה ומימון מזנין, מדווחת על הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2022 ומציגה תוצאות חזקות, עלייה בתיק האשראי, בהכנסות וברווח. החברה מדווחת על עלייה של כ-15% מהרבעון הקודם בהיקף תיק ההלוואות והשקעות לסך של כ- 873 מיליון שקל, מתוכם, כ-479 מיליון שקל במכלול נדל״ן, כ-27 מיליון שקל בפעילות החדשה מכלול מזנין וכ- 366 מיליון שקל במכלול צמיחה (גידול של 24.5%). לאחר תאריך המאזן ועד תאריך פרסום זה, עלה תיק האשראי של מכלול צמיחה בכ- 100 מיליון שקל נוספים.
מכלול נדל"ן מעניקה ליווי פיננסי ל-163 פרויקטי בנייה נכון למועד הדוח (לא כולל פרויקטים שמסגרת האשראי שלהם אופסה אך עדיין נמצאים בליווי) ועוד כ-90 פרויקטים אושרו וצפויים להיכנס לליווי ברבעונים הקרובים. החברה מדווחת על הכנסות בסך כ-24.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022, גידול של 21.5% בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח הנקי מנוטרל מהוצאות חשבונאיות שאינן תזרימיות ברבעון עלה בכ-53% לכ-8.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-5.3 מיליון שקל ברבעון השני של 2022. הרווח הנקי הרבעוני זינק ב-73% והסתכם בסך של כ-6.4 מיליון שקל לעומת 3.7 מיליון שקל ברבעון השני. סך קווי המימון העומדים כיום לרשות החברה מסתכמים ל-1.18 מיליארד שקל - 1.025 מיליארד שקל מהמערכת הבנקאית וכלל ביטוח, ו-155 מיליון שקל באג"ח סחיר.
אורי פז, מנכ"ל מכלול מימון: "הפעילות המגוונת של החברה, שנותנת מענה מקיף למגזר העסקי, נהנית מהמשך ביקושים משמעותיים לפתרונות אשראי, גם בתחום הנדל"ן וגם בקרב חברות הזקוקות לאשראי לצמיחה. אנו זוכים לאמון מצד המערכת הבנקאית והגופים המוסדיים וממשיכים באופן עקבי להגדיל את המקורות העומדים לרשותנו. צמיחת החברה צפויה להמשיך גם ברבעונים הבאים על רקע הקשחת תנאי אשראי של המערכת הבנקאית בכלל ולתחום הנדל"ן בפרט וכן חולשה של השוק הראשוני להנפקות ולאג"ח. אנו ממשיכים לבצע תהליך חיתום קפדני, במיוחד בראי התקופה של עליית הריבית, מטייבים את התיק ומצפים להמשך עליה בהכנסות, ברווחים וברווחיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה